Develop Your Creativity
Okres realizacji: 01.06.2021 – 31.05.2023
Głównym celem projektu „Rozbudź w sobie kreatywność” jest poprawa włączenia społecznego w edukacji dorosłych w zakresie kreatywności poprzez zwiększenie kompetencji edukatorów w zakresie dotarcia do dorosłych, zmotywowania ich do rozpoczęcia i kontynuowania nauki oraz wsparcia doradczego w celu wprowadzenia ich na ścieżkę uczenia się przez całe życie.
W projekcie biorą udział 4 organizacje z różnych części Europy: z Polski – Stowarzyszenie „Kreatywni dla biznesu” oraz Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji), z Bułgarii – Global Organization For Development /G.O.D./), z Irlandii – Edu Smart Traning Centre Limited.
Projekt buduje swoje działania w oparciu o pobudzanie kreatywności poprzez szeroko rozumianą kulturę i sztukę. Budowanie kreatywności w edukacji poza formalnej osób dorosłych wiąże się z szeregiem barier, aby im przeciwdziałać należy wyposażyć edukatorów w odpowiednie narzędzia i materiały do pracy. Jednym ze sposobów jest właśnie kultura, która może być przedstawiania w różnych formach i odsłonach: teatr, obraz, muzyka i inne. Umiejętności kulturowe i twórcze dają osobom dorosłym kompetencje takie jak kreatywność, pomysłowość, rozwiązywanie problemów, współdziałanie. Projekt wpisuje się w realizację priorytetu horyzontalnego – wsparcie kreatywności i świadomości kulturowej.
Projekt zainspirowany jest obserwacjami, dokumentami i badaniami europejskimi dotyczącymi edukacji dorosłych. Istnieje wyraźna potrzeba zwiększenia włączenia społecznego poprzez edukację w całej Europie, gdyż wspieranie dorosłych w nabywaniu umiejętności i kompetencji warunkuje samorealizację, zdrowie, szanse na zatrudnienie oraz włączenie społeczne pomaga wzmacniać odporność Europy w okresie szybkich i głębokich przemian.
PRODUKTY PROJEKTU:
MATERIAŁY DO POBRANIA:
- OUTPUT 1:
- PL – METODYKA NAUCZANIA OSÓB DOROSŁYCH ORAZ STANDARD PRACY EDUKATORA W DOBIE COVID [PDF]
- ENG -METHODOLOGY FOR TEACHING ADULTS AND STANDARD OFEDUCATOR’S WORK DURING THE COVID [PDF]
- BUL – МЕТОДИКА ЗА ПРЕПОДАВАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ И СТАНДАРТ НА РАБОТА НА ОБУЧИТЕЛЯ ПО ВРЕМЕ НА КОВИД [PDF]
- OUTPUT 2:
- PL – RODZAJE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH [PDF]
- PL – ZACHOWANIE AGRESYWNE, MANIPULACYJNEI ULEGŁE – SCENARIUSZ IV [PDF]
- PL – JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? – SCENARIUSZ III [PDF]
- PL – BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I STAWIANIE JASNYCH GRANIC – SCENARIUSZ II [ PDF]
- PL – ASERTYWNE ODMAWIANIE W PRAKTYCE, WYRAŻANIE TRUDNYCH EMOCJI I PRZYJMOWANIE KRYTYKI – SCENARIUSZ I [PDF]
- ENG – AGGRESSIVE, MANIPULATIVE AND SUBMISSIVE BEHAVIOUR – SCENARIO IV [PDF]
- ENG – HOW TO DEAL WITH STRESS? – SCENARIO III [PDF]
- ENG – SELF-WORTH AS A COMPONENT OF SELF-ESTEEM AND SETTING BOUNDARIES – SCENARIO II [PDF]
- ENG – ASSERTIVE REFUSALIN PRACTICE,EXPRESSING DIFFICULTEMOTIONS AND ACCEPTING CRITICISM – SCENARIO I [PDF]
- BUL – АГРЕСИВНО, МАНИПУЛАТИВНО И ПОДЧИНЕНО ПОВЕДЕНИЕ – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
- BUL -КАК ДА СЕ СПРАВИМ СЪС СТРЕСА ? – СЦЕНАРИЙ III [PDF]
- BUL – Самооценката като компонент на самочувствието и поставяне на граници – СЦЕНАРИЙ II [PDF]
- BUL – АСЕРТИВЕН ОТКАЗ В ПРАКТИКАТА, ИЗРАЗЯВАНЕ НА ТРУДНИ ЕМОЦИИ И ПРИЕМАНЕ НА КРИТИКАТА – I СЦЕНАРИЙ [PDF]
- OUTPUT 3:
- PL – TWORZENIEZDJĘĆ, RELACJI, POWARZENIE BLOGA ORAZ EDUKOWANIE DOROSŁYCH JAK BEZPIECZNIEI W PEŁNI WYKORZYSTAĆ ZDOBYTE INFORMACJE DO SWOICH POTRZEB – SCENARIUSZ III [PDF]
- PL – FUNKCJONALNOŚCI WYBRANYCH STRON (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) ORAZ EDUKOWANIE DOROSŁYCH JAK BEZPIECZNIEI W PEŁNI WYKORZYSTAĆ JE DO SWOICH POTRZEB – SCENARIUSZ II [PDF]
- PL – TWORZENIE KONT W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH, TWORZENIE GRUP I FANPAGE’Y SPOŁECZNOŚCIOWYCH – SCENARIUSZ IV [PDF]
- PL – PROJEKTOWANIE W PROGRAMIE CANVA W PIGUŁCE – SCENARIUSZ I [PDF]
- ENG – CREATING PHOTOS, REPORTS, BLOGGING AND EDUCATING ADULTS ON HOW TO SAFELY AND FULLY USETHEINFORMATION OBTAINED FOR THEIR NEEDS – SCENARIO III [PDF]
- ENG – CREATING UP SOCIAL MEDIA ACCOUNTS, CREATING GROUPS AND SOCIALFAN PAGES – SCENARIO IV [PDF]
- ENG – FUNCTIONALITIES OF SELECTED WEBSITES (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) AND EDUCATING ADULTS HOW SAFELY AND FULLY USETHESE WEBSITES FOR THEIR NEEDS – SCENARIO II [PDF]
- ENG – DESIGNING IN CANVA IN A NUTSHELL – SCENARIO I [PDF]
- BUL – СЪЗДАВАНЕ НА СНИМКИ, ДОКЛАДИ, БЛОГОВЕ И ОБУЧЕНИЕ НА ВЪЗРАСТНИ КАК БЕЗОПАСНО И ПЪЛНОЦЕННО ДА ИЗПОЛЗВАТ ПОЛУЧЕНАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА СВОИТЕ НУЖДИ – СЦЕНАРИЙ III [PDF]
- BUL – СЪЗДАВАНЕ НА АКАУНТИ В СОЦИАЛНИ МЕДИИ, СЪЗДАВАНЕ НА ГРУПИ И СОЦИАЛНИ ФЕН СТРАНИЦИ – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
- BUL – ПРОЕКТИРАНЕТО С CANVA НАКРАТКО – СЦЕНАРИЙ I [PDF]
- BUL – ФУНКЦИОНАЛНОСТИ НА ИЗБРАНИ УЕБСАЙТОВЕ (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) И ОБУЧЕНИЕ НА ВЪЗРАСТНИ КАК БЕЗОПАСНО И ПЪЛНОЦЕННО ДА ИЗПОЛЗВАТ ТЕЗИ УЕБСАЙТОВЕ ЗА СВОИТЕ НУЖДИ – СЦЕНАРИЙ II [PDF]
- OUTPUT 4:
- PL – MUZYKA JAKO FORMA RELAKSACJI I SPOSÓB RADZENIA SOBIEZE STRESEM DLA DOROSŁYCH – SCENARIUSZ IV [PDF]
- PL – MUSIC BROADCAST CZYLI O ŚWIADOMOŚCIEMISYJNEJ GŁOSU ORAZ JAK WYKORZYSTYWAĆ AUDIOBOOKI W PRAKTYCE – SCENARIUSZ I [PDF]
- ENG – MUSICAL RELAXATION AS A METHOD OF COPING WITH STRESS FOR ADULTS – SCENARIO IV [PDF]
- ENG – MUSIC BROADCAST THAT IS BROADCAST AWARENESS AND HOW TO USE AUDIOBOOKS IN PRACTICE – SCENARIO I [PDF]
- BUL – МУЗИКАЛНАТА РЕЛАКСАЦИЯ КАТО МЕТОД ЗА СПРАВЯНЕ СЪС СТРЕСА ОТ ВЪЗРАСТНИ ХОРА – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
- BUL – МУЗИКАЛНО ПРЕДАВАНЕ, КОЕТО ПРЕДСТАВЛЯВА ИЗЛЪЧВАНЕ НА ИНФОРМИРАНОСТ И ВИ ПОКАЗВА КАК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ АУДИОКНИГИ НА ПРАКТИКА – СЦЕНАРИЙ I [PDF]
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |