Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja GOZ
    • Kursy online ORE
    • Edukacja w drodze
    • Mobilność osób doroslych
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

Bezpłatne kursy
e-learningowe ORE

Ruszyły zapisy na bezpłatne kursy e-learningowe ORE

Chcesz wzbogacić swój warsztat pracy o nowoczesne narzędzia dydaktyczne i otrzymać gotowe materiały do zajęć z uczniami?

„Bezpieczna przyszłość. Kompetencje życiowe i zdrowotne jako fundamenty tranzycji na rynek pracy”

Szkolenie „Bezpieczna przyszłość. Kompetencje życiowe i zdrowotne jako fundamenty tranzycji na rynek pracy”, realizowane w formule e-learningowej na platformie Moodle Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, ma charakter samokształceniowy. Obejmuje łącznie 10 godz. dydaktycznych w podziale na 5 modułów tematycznych, każdy po 2 godziny dydaktyczne.

Uczestnik/uczestniczka po realizacji kursu:

Potrafi zdefiniować i opisać powiązania między dobrostanem fizycznymi psychicznym a efektywnością w planowaniu i realizacji celów życiowych i zawodowych.
Nazywa i opisuje kompetencje życiowe (np. zarządzanie czasem, finanse osobiste) kluczowe dla zwiększania samodzielności ucznia.
Potrafi zastosować podstawowe techniki aktywnego słuchania i zadawania pytań w rozmowie z uczniem, aby wspierać go w procesie podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Szkolenie jest podzielone na 5 modułów:
Moduł I – Zdrowie jako kapitał – fundament planowania życia i kariery.
Moduł II – Samodzielność zaczyna się od codzienności – rozwijanie kompetencji życiowych.
Moduł III – Dobrostan w szkole – uczeń i nauczyciel w relacji wspierającej.
Moduł IV – Rozmowy, które mają znaczenie – jak wspierać decyzje ucznia.
Moduł V – Lekcje, które uczą życia – planowanie zajęć z myślą o przyszłości ucznia.

Dla kogo?
Nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, psychologów, pedagogów i doradców zawodowych.

Zapisy: do 28 listopada 2025

Link do zapisu: https://szkolenia.ore.edu.pl/RejestracjaSzkolenie/7483


„Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów”

Kurs e-learningowy „Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów”, który ma charakter samokształceniowy.
Dostęp do wszystkich materiałów wypracowanych w ramach projektu możliwy jest z chwilą rozpoczęcia kursu.

 Cele ogólne kursu:

  • Przygotowanie nauczycieli do efektywnego wsparcia uczniów w procesach tranzycji prowadzących długofalowo do aktywności na rynku pracy.
  • Zapoznanie z możliwościami wykorzystania przestrzeni edukacyjnej do eksperymentowania zawodowego i doświadczania różnych sytuacji zawodowych.
  • Doskonalenie umiejętności komunikacji, w tym prowadzenia rozmów rozwojowych, w szczególności z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami.
  • Aktualizacja wiedzy dotycząca rynku pracy i doskonalenie umiejętności wspierania rozwoju uczniów ku aktywności zawodowej.
  • Zwiększenie katalogu narzędzi dydaktycznych i doskonalenie ich wykorzystania w pracy z uczniami.

Kurs został przewidziany na 6 godzin dydaktycznych.

Treści kształcenia obejmują następujące zagadnienia:

Moduł 1. Bądź aktywny. Przestrzeń edukacyjna we wspieraniu tranzycji – w drodze do zawodowych przestrzeni przyszłości (1 godz. dydaktyczna, czyli 45 minut)
Moduł 2. Rozmawiać, ale jak? Metody i techniki wspierające komunikację każdego nauczyciela z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami w procesie tranzycji (1 godz. dyd.).
Moduł 3. Polskie zawody przyszłości. Od branżówki do studiów wyższych. Otwarte perspektywy edukacyjne i zawodowe zgodne z indywidualnymi potrzebami (1 godz. dyd.)
Moduł 4. Projektowanie aktywności na lekcjach ukierunkowane na procesy tranzycyjne w oparciu o UDL w edukacji (1 godz. dyd.)
Moduł 5. Ścieżki tranzycji, czyli jak pracować z boxem tranzycyjnym (2 godz. dyd., czyli 90 min.)

Uczestnicy w ramach kursu uzyskają dostęp do dodatkowych materiałów i narzędzi dydaktycznych przygotowanych dla nich w ramach projektu, w tym:
– poradników Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów. Bank dobrych praktyk dla nauczycieli każdego etapu edukacyjnego, zawierające QR kody do zasobów dodatkowych oraz przykładowe aktywności dla uczniów, pełne wersje elementów boxu tranzycyjnego;
– 4 gier edukacyjnych do wykorzystania zarówno w przestrzeni szkolnej, jak i poza nią, które w przystępny i angażujący sposób wprowadzą uczniów w świat zawodów;
– 2 filmów edukacyjnych, które przybliżają rynek pracy i pokazują go od strony przedsiębiorców.Osoby uczestniczące w kursie mogą, w wybranym przez siebie tempie, realizować treści kształcenia i zaliczać testy po każdym z modułów z zastrzeżeniem terminów określonych dla całego projektu.

Osoby uczestniczące w kursie mogą, w wybranym przez siebie tempie, realizować treści kształcenia i zaliczać testy po każdym z modułów z zastrzeżeniem terminów określonych dla całego projektu.

Dla kogo?
Nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, psychologów, pedagogów i doradców zawodowych.

Zapisy: do 28 listopada 2025

Link do zapisu: https://szkolenia.ore.edu.pl/RejestracjaSzkolenie/7413


„Bohaterowie codzienności. Ścieżki kariery ponad barierami- wsparcie edukacyjne i zawodowe uczniów szkół specjalnych i ogólnodostępnych”

Cele szkolenia:
1. Zapoznanie uczestników z założeniami, planem realizacji i zakładanymi efektami programu kompleksowego wsparcia rodzin „Za życiem”, działanie 5.4. Tranzycja na rynek pracy realizowanego w latach 2023-2026, w tym z założeniami szkoleń pn. “Bohaterowie codzienności. Ścieżki kariery ponad barierami- wsparcie edukacyjne i zawodowe uczniów szkół specjalnych i ogólnodostępnych” realizowanego w ramach programu.
2. Przygotowanie nauczycieli do efektywnego wsparcia uczniów w procesach tranzycji prowadzonych długofalowo do aktywności na rynku pracy.
3. Wzmocnienie aktywności uczniów w zakresie planowania przyszłości edukacyjnej i zawodowej poprzez wykorzystanie przez nauczycieli TIK.
4. Zwiększenie katalogu narzędzi dydaktycznych i doskonalenie ich wykorzystania w pracy z uczniami.

Szkolenie  “Bohaterowie codzienności. Ścieżki kariery ponad barierami- wsparcie edukacyjne i zawodowe uczniów szkół specjalnych i ogólnodostępnych”, realizowane w formule e-learningowej na platformie Moodle Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, ma charakter samokształceniowy. Obejmuje łącznie 6 godz. dydaktycznych w podziale na 3 moduły tematyczne, Moduł 1, 2, 3, po dwie godziny dydaktycznej (90 minut każdy).

W każdym module uczestnicy mają dostęp do różnorodnych materiałów edukacyjnych, takich jak webinary tematyczne, prezentacje PPTX, teksty, wideo, animacje, zadania. Uczestnicy mogą je przeglądać i uczyć się w dowolnym czasie.

Zakres tematyczny obejmujący wszystkie części szkolenia:

Moduł 1. Uwarunkowania prawne i ogólne założenia aktywności zawodowej uczniów szkół specjalnych oraz ogólnodostępnych w tym w szczególności uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi.

Moduł 2. Z uczniami w świat zawodów, technologia wspierająca motywację do podejmowania aktywności zawodowej.

Moduł 3. Przestrzenie edukacyjno-zawodowe, współpraca z rodzicami oraz rozwijanie zainteresowań i preferencji zawodowych uczniów szkół specjalnych oraz ogólnodostępnych w tym w szczególności uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi.

Dla kogo?
Nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, psychologów, pedagogów i doradców zawodowych.

Zapisy: do 28 listopada 2025

Link do zapisu: https://szkolenia.ore.edu.pl/RejestracjaSzkolenie/7442


Dane Rejestrowe Fundacji:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
NIP: 6793107433
REGON: 360613382
KRS: 0000540329

Dane Kontaktowe:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
e-mail: fundacja@feri.org.pl
tel.: 501 375 960
Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


LOGO FERI

© 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

  • O FUNDACJI
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTY
    • Edukacja GOZ
    • Kursy online ORE
    • Edukacja w drodze
    • Mobilność osób doroslych
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
  • PROJEKTY ZREALIZOWANE
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
  • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
  • Resetuj Resetuj