Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Budowanie więzi społecznych” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.

CELE I DZIAŁANIA PROJEKTU
Projekt promuje dialog, tolerancję i zrozumienie wśród młodzieży w obliczu narastających napięć międzykulturowych i słabnących więzi społecznych.
Skupia się na dostarczeniu edukatorom narzędzi do budowania więzi społecznych opartych na różnorodności oraz rozwijaniu umiejętności społecznych młodzieży poprzez warsztaty i promowanie praw człowieka.
Działania te mają na celu inwestowanie w przyszłość młodego pokolenia i tworzenie bardziej zintegrowanego i tolerancyjnego społeczeństwa.
Nasze działania koncentrują się na dostarczeniu wiedzy i narzędzi edukatorom młodzieży, wspierając budowanie więzi społecznych poprzez różnorodność i dialog międzykulturowy. Planujemy rozwój efektywnych metod pracy z młodzieżą, tworzenie scenariuszy warsztatów oraz wzmacnianie kompetencji partnerów. Ostatecznym celem jest budowanie świadomego i zintegrowanego społeczeństwa.
KLUCZOWE REZULTATY
OPIS METOD PRACY Z MŁODZIEŻĄ
W oparciu o wypracowane w Irlandii metody pracy z młodzieżą w zakresie:
W pakiecie przygotowany zostanie opis tych metod uwzględniający uwarunkowania i potrzeby młodzieży i edukatorów z krajów partnerskich.
PORADNIKI DLA EDUKATORÓW
Celem poradników jest szczegółowe przedstawienie edukatorom każdej z ww. metod, w tym ich założeń i struktury.
Edukatorzy z poradników dowiedzą się jak w praktyczny sposób włączyć ww. metody do procesu edukacyjnego, a także jak prowadzić warsztaty z młodzieżą, z wykorzystanie materiałów przygotowanych w projekcie.
Poradniki zawierać będą także narzędzie do samooceny, pozwalające edukatorom ocenić przyrost swojej wiedzy oraz umiejętności w ww. tematach, a także identyfikację obszarów wymagających dalszego rozwoju. Zawarta zostanie w nich także szczegółowa instrukcja pozwalającą edukatorom w sposób ustrukturyzowany podzielić się wiedzą i umiejętnościami w zakresie wdrożenia ww. metod do procesu edukacyjnego (program mentorski i peer-to-peer learning).
Opis metod będzie załącznikiem do poradników.
MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO PROWADZENIA WARSZTATÓW Z MŁODZIEŻĄ
W pakiecie przygotowane zostaną scenariusze do prowadzenia warsztatów z młodzieżą oraz opisy narzędzi wspierające warsztaty w 3 ww. obszarach, a wśród nich m.in case studies, multimedialne gry decyzyjne, quizy.
DZIAŁANIA UPOWSZECHNIAJĄCE
Działania upowszechniające: webinary, artykuły tematyczne, infografiki, warsztaty promujące w krajach europejskich, seminaria upowszechniające itp.

GRUPY I WARTOŚCI DOCELOWE:
Kluczowe grupy docelowe w ramach projektu:
Wartości docelowe. Otwartość, uniwersalność i powszechna dostępność rezultatów sprawi, że można wyodrębnić przynajmniej kilka pośrednich grup docelowych m.in. takich jak:
Jednocześnie, pośrednio projekt wpływa na wszystkie grupy
społeczne budując zintegrowane, różnorodne, rozumiejące i szanujące się
wzajemnie społeczeństwo.
Zapraszamy do uczestnictwa i śledzenia naszych
działań!
WYDARZENIA W PROJEKCIE:
Między kulturami, między zaprzęgami
Między kulturami, między zaprzęgami – rozmowa z Pauliną Ścibich-Harna z BABAHUSKY Jak wygląda życie i…
Bezpieczna przestrzeń w edukacji międzykulturowej – nowy artykuł ekspertów
Jak tworzyć atmosferę szacunku, zaufania i otwartości w pracy z młodzieżą o zróżnicowanym tle kulturowym?…
Marcowe spotkanie partnerów
Dziś, 31 marca 2025 partnerzy z Polski , Irlandii i Macedonii spotkali się online, aby…
HARMONIA – emocje wspierające wielokulturowość
W Fundacji FERI wierzymy, że edukacja to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także budowanie przestrzeni…
Artykuł na EPALE:
Zapraszamy do lektury artykułu na temat gotowości międzykulturowej i kluczowej roli edukatora w wielokulturowej grupie…
Poradnik międzykulturowej gotowości – start
W marcu po ostatnim spotkaniu z Partnerami rozpoczęliśmy prace nad poradnikiem opartym na irlandzkich metodach Autpost Academy, który…