Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja GOZ
    • Kursy online ORE
    • Edukacja w drodze
    • Mobilność osób doroslych
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

TYTUŁ PROJEKTU:
Budowanie więzi społecznych

Czas realizacji: 1.10.2024 – 30.09.2026
Nr projektu: 2024-1-PL01-KA220-YOU-000256721 
Lider: Fundacja Energia dla Europy
Partner: AUTPOST LIMITED, Irlandia 
Partner: Non-Governmental Organization POZITIVO Skopje, Macedonia 
Partner: Fundacja Edukacji Rozwoju I Innowacji 
Sektor: YOUTH/MŁODZIEŻ 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Budowanie więzi społecznych” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.

LIDER PROJEKTU

Fundacja Energia dla Europy

PARTNER PROJEKTU

AUTPOST LIMITED, Irlandia

PARTNER PROJEKTU

Non-Governmental Organization POZITIVO Skopje, Macedonia 

PARTNER PROJEKTU

Fundacja Edukacji Rozwoju I Innowacji 

CELE I DZIAŁANIA PROJEKTU

Projekt promuje dialog, tolerancję i zrozumienie wśród młodzieży w obliczu narastających napięć międzykulturowych i słabnących więzi społecznych.

Skupia się na dostarczeniu edukatorom narzędzi do budowania więzi społecznych opartych na różnorodności oraz rozwijaniu umiejętności społecznych młodzieży poprzez warsztaty i promowanie praw człowieka.

Działania te mają na celu inwestowanie w przyszłość młodego pokolenia i tworzenie bardziej zintegrowanego i tolerancyjnego społeczeństwa.

Nasze działania koncentrują się na dostarczeniu wiedzy i narzędzi edukatorom młodzieży, wspierając budowanie więzi społecznych poprzez różnorodność i dialog międzykulturowy. Planujemy rozwój efektywnych metod pracy z młodzieżą, tworzenie scenariuszy warsztatów oraz wzmacnianie kompetencji partnerów. Ostatecznym celem jest budowanie świadomego i zintegrowanego społeczeństwa.

KLUCZOWE REZULTATY

  • OPIS METOD PRACY Z MŁODZIEŻĄ
  • PORADNIKI DLA EDUKATORÓW
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA
  • DZIAŁANIA UPOWSZECHNIAJĄCE

OPIS METOD PRACY Z MŁODZIEŻĄ

W oparciu o wypracowane w Irlandii metody pracy z młodzieżą w zakresie:

  • solidarności społecznej – Social Solidarity
  • gotowości międzykulturowej – Intercultural Willingness
  • istnienia międzykulturowego – Multicultural Existence

W pakiecie przygotowany zostanie opis tych metod uwzględniający uwarunkowania i potrzeby młodzieży i edukatorów z krajów partnerskich.

PORADNIKI DLA EDUKATORÓW

Celem poradników jest szczegółowe przedstawienie edukatorom każdej z ww. metod, w tym ich założeń i struktury.
Edukatorzy z poradników dowiedzą się jak w praktyczny sposób włączyć ww. metody do procesu edukacyjnego, a także jak prowadzić warsztaty z młodzieżą, z wykorzystanie materiałów przygotowanych w projekcie.
Poradniki zawierać będą także narzędzie do samooceny, pozwalające edukatorom ocenić przyrost swojej wiedzy oraz umiejętności w ww. tematach, a także identyfikację obszarów wymagających dalszego rozwoju. Zawarta zostanie w nich także szczegółowa instrukcja pozwalającą edukatorom w sposób ustrukturyzowany podzielić się wiedzą i umiejętnościami w zakresie wdrożenia ww. metod do procesu edukacyjnego (program mentorski i peer-to-peer learning).
Opis metod będzie załącznikiem do poradników.

MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO PROWADZENIA WARSZTATÓW Z MŁODZIEŻĄ

W pakiecie przygotowane zostaną scenariusze do prowadzenia warsztatów z młodzieżą oraz opisy narzędzi wspierające warsztaty w 3 ww. obszarach, a wśród nich m.in case studies, multimedialne gry decyzyjne, quizy.

DZIAŁANIA UPOWSZECHNIAJĄCE

Działania upowszechniające: webinary, artykuły tematyczne, infografiki, warsztaty promujące w krajach europejskich, seminaria upowszechniające itp.

GRUPY I WARTOŚCI DOCELOWE:

Kluczowe grupy docelowe w ramach projektu:

  • Eksperci-terapeuci, psychologowie trenerzy, coachowie, nauczyciele i opiekunowie młodzieży, w tym młodzieży wykluczonej społecznie lub zagrożonej wykluczeniem. Osoby te uczestniczyć będą w pracach nad opracowaniem rezultatów i tworzyć będą zespół projektowy.
  • Uczestnicy-osoby testujące materiały i narzędzia, które powstaną w projekcie tj. edukatorzy i młodzież.
  • Edukatorzy, do których skierowane są rezultaty.
  • Młodzież-odbiorcy rezultatów, z którymi będą pracować edukatorzy w oparciu o materiały i narzędzia przygotowane w projekcie.
  • Inni użytkownicy opracowanych rezultatów i narzędzi-pozostali pracownicy i współpracownicy partnerów lub instytucji edukacyjnych, pracownicy podmiotów pracujących z młodzieżą.
  • Uczestnicy wydarzeń upowszechniających i adresaci działań informujących.

Wartości docelowe. Otwartość, uniwersalność i powszechna dostępność rezultatów sprawi, że można wyodrębnić przynajmniej kilka pośrednich grup docelowych m.in. takich jak:

  • dzieci,
  • studenci,
  • osoby czynne zawodowo zmagające się z różnymi problemami z obszaru projektowego,
  • pracodawcy zainteresowani budową więzi społecznych w swojej firmie,
  • młodzież z mniejszymi szansami,
  • rodzicie i opiekunowie,
  • instytucje i kadra prowadząca edukację formalną.

Jednocześnie, pośrednio projekt wpływa na wszystkie grupy
społeczne budując zintegrowane, różnorodne, rozumiejące i szanujące się
wzajemnie społeczeństwo. 

Zapraszamy do uczestnictwa i śledzenia naszych
działań!

WYDARZENIA W PROJEKCIE:

Budujemy więzi społeczne – międzynarodowe partnerstwo w działaniu!

25 września 2025 Brak komentarzy

Dziś w siedzibie lidera projektu Energia dla Europy odbyło się spotkanie naszych międzynarodowych partnerów:FERI Fundacja…

Czytaj więcej…

Empathy without borders – budowanie mostów w międzynarodowych środowiskach

5 września 2025 Brak komentarzy

Czy empatia to tylko „miękka umiejętność”? Zdecydowanie nie. To jedna z kluczowych kompetencji edukatora, która…

Czytaj więcej…

„Mosty zamiast murów” – zagraj z nami!

1 września 2025 Brak komentarzy

Zagraj z nami – „Mosty zamiast murów” w ramach projektu „Budowanie więzi współpracy”. Twoje cele…

Czytaj więcej…

Zagraj w grę!

29 sierpnia 2025 Brak komentarzy

Zapraszamy do gry multimedialne w ramach projektu „Budowanie więzi społecznych”! Zagraj z nami: https://feriplatform.org.pl/files/BUDOWANIE_WIEZI_SPOLECZNYCH/PL/GAME/index.html#/

Czytaj więcej…
A hand using a remote to control a TV and laptop in a cozy room setting, perfect for relaxation.

Gra: Sieć porozumienia

14 sierpnia 2025 Brak komentarzy

Sieci Porozumienia – gra edukacyjna online Zapraszamy do skorzystania z gry edukacyjnej „Sieci Porozumienia” –…

Czytaj więcej…
Three men collaborating over a laptop in a modern, geometric-themed office space.

Budowanie więzi współpracy w Krakowie

5 czerwca 2025 Brak komentarzy

Building Community Links – Kraków Z dumą 4.06.2025 wzięliśmy udział w międzynarodowym wydarzeniu „Building Community…

Czytaj więcej…
1 2 3 4 5 Kolejny »
  • Dane Rejestrowe Fundacji:
    Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
    ul. Zakopiańska 156
    30-435 Kraków
    NIP: 6793107433
    REGON: 360613382
    KRS: 0000540329

    Dane Kontaktowe:
    Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
    ul. Zakopiańska 156
    30-435 Kraków
    e-mail: fundacja@feri.org.pl
    tel.: 501 375 960
    Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


    LOGO FERI

    © 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

    • O FUNDACJI
      • ZESPÓŁ
      • FUNDATOR
      • MISJA FUNDACJI
      • NASZE CELE
    • WYDARZENIA
    • ARTYKUŁY
    • AKTUALNE PROJEKTY
      • Edukacja GOZ
      • Kursy online ORE
      • Edukacja w drodze
      • Mobilność osób doroslych
      • Budowanie więzi społecznych
      • Stop Fast Fashion
      • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • PROJEKTY ZREALIZOWANE
      • Zielona siła – Green Power
      • READY TO START
      • Zielony rozwój FERI
      • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
      • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
      • Art of Life
      • WeRskills
      • Develop Your Creativity
      • Transversal skills in time of COVID
      • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
      • Projekt „Zielona firma”
      • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
      • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
      • Zdrowa dojrzałość II edycja
      • Zdrowa dojrzałość I edycja
      • Droga ucznia do sukcesu
      • Projekt „Grow it up”
      • DIALOG
      • EDUGAMEBOX
      • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
    • PARTNERZY
    • FERI Platform
    • KONTAKT
    Przejdź do treści
    Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

    Narzędzia dostępności

    • Powiększ tekstPowiększ tekst
    • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
    • Skala szarościSkala szarości
    • Wysoki kontrastWysoki kontrast
    • NegatywNegatyw
    • Jasne tłoJasne tło
    • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
    • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
    • Resetuj Resetuj