Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

TYTUŁ PROJEKTU:
Budowanie więzi społecznych

Czas realizacji: 1.10.2024 – 30.09.2026
Nr projektu: 2024-1-PL01-KA220-YOU-000256721 
Lider: Fundacja Energia dla Europy
Partner: AUTPOST LIMITED, Irlandia 
Partner: Non-Governmental Organization POZITIVO Skopje, Macedonia 
Partner: Fundacja Edukacji Rozwoju I Innowacji 
Sektor: YOUTH/MŁODZIEŻ 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Budowanie więzi społecznych” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.

LIDER PROJEKTU

Fundacja Energia dla Europy

PARTNER PROJEKTU

AUTPOST LIMITED, Irlandia

PARTNER PROJEKTU

Non-Governmental Organization POZITIVO Skopje, Macedonia 

PARTNER PROJEKTU

Fundacja Edukacji Rozwoju I Innowacji 

CELE I DZIAŁANIA PROJEKTU

Projekt promuje dialog, tolerancję i zrozumienie wśród młodzieży w obliczu narastających napięć międzykulturowych i słabnących więzi społecznych.

Skupia się na dostarczeniu edukatorom narzędzi do budowania więzi społecznych opartych na różnorodności oraz rozwijaniu umiejętności społecznych młodzieży poprzez warsztaty i promowanie praw człowieka.

Działania te mają na celu inwestowanie w przyszłość młodego pokolenia i tworzenie bardziej zintegrowanego i tolerancyjnego społeczeństwa.

Nasze działania koncentrują się na dostarczeniu wiedzy i narzędzi edukatorom młodzieży, wspierając budowanie więzi społecznych poprzez różnorodność i dialog międzykulturowy. Planujemy rozwój efektywnych metod pracy z młodzieżą, tworzenie scenariuszy warsztatów oraz wzmacnianie kompetencji partnerów. Ostatecznym celem jest budowanie świadomego i zintegrowanego społeczeństwa.

KLUCZOWE REZULTATY

  • OPIS METOD PRACY Z MŁODZIEŻĄ
  • PORADNIKI DLA EDUKATORÓW
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA
  • DZIAŁANIA UPOWSZECHNIAJĄCE

OPIS METOD PRACY Z MŁODZIEŻĄ

W oparciu o wypracowane w Irlandii metody pracy z młodzieżą w zakresie:

  • solidarności społecznej – Social Solidarity
  • gotowości międzykulturowej – Intercultural Willingness
  • istnienia międzykulturowego – Multicultural Existence

W pakiecie przygotowany zostanie opis tych metod uwzględniający uwarunkowania i potrzeby młodzieży i edukatorów z krajów partnerskich.

PORADNIKI DLA EDUKATORÓW

Celem poradników jest szczegółowe przedstawienie edukatorom każdej z ww. metod, w tym ich założeń i struktury.
Edukatorzy z poradników dowiedzą się jak w praktyczny sposób włączyć ww. metody do procesu edukacyjnego, a także jak prowadzić warsztaty z młodzieżą, z wykorzystanie materiałów przygotowanych w projekcie.
Poradniki zawierać będą także narzędzie do samooceny, pozwalające edukatorom ocenić przyrost swojej wiedzy oraz umiejętności w ww. tematach, a także identyfikację obszarów wymagających dalszego rozwoju. Zawarta zostanie w nich także szczegółowa instrukcja pozwalającą edukatorom w sposób ustrukturyzowany podzielić się wiedzą i umiejętnościami w zakresie wdrożenia ww. metod do procesu edukacyjnego (program mentorski i peer-to-peer learning).
Opis metod będzie załącznikiem do poradników.

MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO PROWADZENIA WARSZTATÓW Z MŁODZIEŻĄ

W pakiecie przygotowane zostaną scenariusze do prowadzenia warsztatów z młodzieżą oraz opisy narzędzi wspierające warsztaty w 3 ww. obszarach, a wśród nich m.in case studies, multimedialne gry decyzyjne, quizy.

DZIAŁANIA UPOWSZECHNIAJĄCE

Działania upowszechniające: webinary, artykuły tematyczne, infografiki, warsztaty promujące w krajach europejskich, seminaria upowszechniające itp.

GRUPY I WARTOŚCI DOCELOWE:

Kluczowe grupy docelowe w ramach projektu:

  • Eksperci-terapeuci, psychologowie trenerzy, coachowie, nauczyciele i opiekunowie młodzieży, w tym młodzieży wykluczonej społecznie lub zagrożonej wykluczeniem. Osoby te uczestniczyć będą w pracach nad opracowaniem rezultatów i tworzyć będą zespół projektowy.
  • Uczestnicy-osoby testujące materiały i narzędzia, które powstaną w projekcie tj. edukatorzy i młodzież.
  • Edukatorzy, do których skierowane są rezultaty.
  • Młodzież-odbiorcy rezultatów, z którymi będą pracować edukatorzy w oparciu o materiały i narzędzia przygotowane w projekcie.
  • Inni użytkownicy opracowanych rezultatów i narzędzi-pozostali pracownicy i współpracownicy partnerów lub instytucji edukacyjnych, pracownicy podmiotów pracujących z młodzieżą.
  • Uczestnicy wydarzeń upowszechniających i adresaci działań informujących.

Wartości docelowe. Otwartość, uniwersalność i powszechna dostępność rezultatów sprawi, że można wyodrębnić przynajmniej kilka pośrednich grup docelowych m.in. takich jak:

  • dzieci,
  • studenci,
  • osoby czynne zawodowo zmagające się z różnymi problemami z obszaru projektowego,
  • pracodawcy zainteresowani budową więzi społecznych w swojej firmie,
  • młodzież z mniejszymi szansami,
  • rodzicie i opiekunowie,
  • instytucje i kadra prowadząca edukację formalną.

Jednocześnie, pośrednio projekt wpływa na wszystkie grupy
społeczne budując zintegrowane, różnorodne, rozumiejące i szanujące się
wzajemnie społeczeństwo. 

Zapraszamy do uczestnictwa i śledzenia naszych
działań!

WYDARZENIA W PROJEKCIE:

Adorable Siberian Husky puppy exploring the snowy outdoors with curious expression.

Między kulturami, między zaprzęgami

10 maja 2025 Brak komentarzy

Między kulturami, między zaprzęgami – rozmowa z Pauliną Ścibich-Harna z BABAHUSKY Jak wygląda życie i…

Czytaj więcej…
Close-up view of stacked newspapers tied with twine, ideal for recycling and storage concepts.

Bezpieczna przestrzeń w edukacji międzykulturowej – nowy artykuł ekspertów

15 kwietnia 2025 Brak komentarzy

Jak tworzyć atmosferę szacunku, zaufania i otwartości w pracy z młodzieżą o zróżnicowanym tle kulturowym?…

Czytaj więcej…
Woman participating in a virtual meeting, taking notes during a video conference on a laptop.

Marcowe spotkanie partnerów

31 marca 2025 Brak komentarzy

Dziś, 31 marca 2025 partnerzy z Polski , Irlandii i Macedonii spotkali się online, aby…

Czytaj więcej…
Close-up of a person marking business charts with a red marker, showcasing data analysis and planning.

HARMONIA – emocje wspierające wielokulturowość

23 marca 2025 Brak komentarzy

W Fundacji FERI wierzymy, że edukacja to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także budowanie przestrzeni…

Czytaj więcej…

Artykuł na EPALE:

14 marca 2025 Brak komentarzy

Zapraszamy do lektury artykułu na temat gotowości międzykulturowej i kluczowej roli edukatora w wielokulturowej grupie…

Czytaj więcej…
A classroom desk with books, notebook, and whiteboard for a study setting.

Poradnik międzykulturowej gotowości – start

10 marca 2025 Brak komentarzy

W marcu po ostatnim spotkaniu z Partnerami rozpoczęliśmy prace nad poradnikiem opartym na irlandzkich metodach Autpost Academy, który…

Czytaj więcej…
1 2 3 4 Kolejny »

Dane Rejestrowe Fundacji:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
NIP: 6793107433
REGON: 360613382
KRS: 0000540329

Dane Kontaktowe:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innnowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
e-mail: fundacja@feri.org.pl
tel.: 501 375 960
Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


LOGO FERI

© 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

  • O FUNDACJI
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTY
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANE
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
  • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
  • Resetuj Resetuj