Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

KOMPETENCJE
W SEKTORZE WODOROWYM

TYTUŁ PROJEKTU: KOMPETENCJE W SEKTORZE WODOROWYM (Professionals and their skills in hydrogen sector)

Czas realizacji: 1.11.2023-31.10.2025 
Nr projektu: 2023-1-PL01-KA220-VET-000159821

Międzynarodowe Konsorcjum składa się z: 
Stowarzyszenie Zachodniopomorski Klaster Chemiczny „Zielona Chemia” – Szczecin, Poland Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji – Kraków, Poland
ECRN ­ European Chemical Regions Network – Brussels, Belgium
EDU SMART TRANING CENTRE LIMITED – Kells, Ireland

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Professionals and their skills in hydrogen sector” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.

GŁÓWNY CEL PROJEKTU:

wypracowanie narzędzi (mapa zawodów, ramy kompetencji, program szkoleniowy) wspierających rozwój kompetencji kadr MMŚP sektora wodorowego.

Zrealizowane zostanie to poprzez:
Zmapowanie zawodów sektora wodorowego (mapa zawodów).
Zidentyfikowanie i opisanie kompetencji w wybranych nowych zawodach (ramy kompetencji).
Opracowanie i przetestowanie programu szkoleniowego dla wybranych kompetencji.

Realizacja ww. działań pozwoli na osiągnięcie celu głównego projektu, ale także w dłuższej perspektywie na zwiększenie wiedzy i umiejętności kadry MMŚP sektora wodorowego w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego, a także pobudzenie do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem między krajami europejskimi w obszarze sektora wodorowego.

Projekt realizuje priorytet dotyczący środowiska i walki ze zmianą klimatu, jako element budowania wiedzy, umiejętności i postaw w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju w UE. Budowanie potencjału kadr MMŚP wspomagają także dbałość o wysokiej jakości łańcuch wartości gospodarki wodorowej. A także odpowiadają potrzebom rynku pracy przede wszystkim w sektorze energetyki, transportu i przemysłu, na które rozwój technologii wodorowych będzie miał największy wpływ.

Projekt oraz powstałe rezultaty ukierunkowane są na rozwój kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju w MMŚP (w kontekście branży wodorowej). Wypracowany w projekcie program szkoleniowy realnie wpłynie na podniesienie wiedzy i umiejętności kadr MMŚP w sektorze wodorowym. Wpłynie także na zarządzanie zmianami w MMŚP w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym np. odnośnie oszczędzania zasobów, ograniczenia zużycia i marnowania energii, kompensowania emisji gazów cieplarnianych, itp. Wartością dodaną będzie również wpływ projektu na wszystkich interesariuszy, nie tylko kadrę MMŚP, ale także szerokie otoczenie biznesu, NGO, samorządy itd.

REZULTATY

ILOŚCIOWE m.in.:

  • jedna mapa zawodów wodorowych
  • pięć ram kompetencji dla nowych zawodów zdefiniowanych w mapie
  • jeden program szkoleniowych dla wybranych kompetencji (w formie e-learningu)
  • Wszystkie rezultaty będą udostępnione na e-platformie przygotowanej przez partnerów i będą przygotowane w formie cyfrowej (dostępnej).

JAKOŚCIOWE m.in.:

  • Nawiązanie merytorycznej współpracy z organizacjami partnerskimi spoza projektu/UE poprzez Regiony Europejskie – ECRN w zakresie rozwoju kompetencji w sektorze wodorowym.
  • Zwiększenie wiedzy partnerów oraz ekspertów i otoczenia w obszarach merytorycznych – innowacyjność projektu gwarantuje uczestnikom przedsięwzięcia wzrost wiedzy w obszarze sektora wodorowego.
  • Zwiększenie świadomości wykorzystania rozwiązań cyfrowych w procesie szkolenia zawodowego dla przemysłu wodorowego.
  • Zwiększenie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie realizacji i zarządzania projektem przez wnioskodawcę wg standardów Erasmus+, tak aby w przyszłości partnerzy mogli realizować kolejne projekty i służyć innym organizacjom jako kompetentni partnerzy poszerzający ekosystem programu Erasmus+.

Zapraszamy do śledzenia naszej współpracy i jej efektów!

Produkty projektowe dostępne są na naszej platformie https://feriplatform.org.pl
Linki do poszczególnych wersji językowych poniżej:

WYDARZENIA W PROJEKCIE

PROFESSIONAL COMPETENCE IN IRISH HYDROGEN SECTOR – artykuł
6 sierpnia 2024

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem na Platformie EPALE w ramach realizowanego przez Konsorcjum projektu…

Czytaj więcej…
Photo Of People Using Laptop
Spotkanie projektowe
22 lipca 2024

Podsumowanie kolejnego etapu projektu wodorowego za nami. Trwają intensywne prace nad mapą zawodów oraz kompetencjami…

Czytaj więcej…
Documents on Wooden Surface
Raport wodorowy na Platformie FERI
15 czerwca 2024

Zapraszamy do lektury raportu dot. gospodarki wodorowej oraz zawodów w sektorze wodorowym, a także ciekawych…

Czytaj więcej…
Woman Sharing Her Presentation with her Colleagues
Międzynarodowe Spotkanie Partnerów w Szczecinie
30 kwietnia 2024

Miło było Was wszystkich zobaczyć! Niektórzy online, niektórzy stacjonarnie w Szczecinie!   30 kwietnia 2024 spotkaliśmy…

Czytaj więcej…
Hydrogen Molecules Against Blue Background
Kolejne dobre praktyki – wodór!
29 kwietnia 2024

Prezentujemy przykłady szkoleń i dobrych praktyk w sektorze wodorowym z różnych krajów w wersji polskiej…

Czytaj więcej…
Photo of Woman Writing on Tablet Computer While Using Laptop
Wodorowe spotkanie – online
10 kwietnia 2024

W dniu 10.04 odbyło się kolejne spotkanie projektowe. Nasze spotkanie skupiało się na dyskusji i…

Czytaj więcej…
Pie Graph Illustration
ZAPROSZENIE DO BADANIA – SEKTOR WODOROWY!
2 kwietnia 2024

Szanowni Państwo, W imieniu międzynarodowego konsorcjum zapraszamy gorąco do wypelnienia ankiety w ramach projektu „Professions…

Czytaj więcej…
Eyeglasses Beside Bowl of Food and Magazine on Table
Dobre praktyki – EDUSMART!
27 marca 2024

Kolejne materiały wypracowane przez Partnera EDUSMART z Kells w Irlandii! Wszystkie produkty projektu można znaleźć…

Czytaj więcej…
« Previous 1 2 3 4 5 Next »

Dane Rejestrowe Fundacji:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
NIP: 6793107433
REGON: 360613382
KRS: 0000540329

Dane Kontaktowe:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innnowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
e-mail: fundacja@feri.org.pl
tel.: 501 375 960
Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


LOGO FERI

© 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

  • O FUNDACJI
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTY
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANE
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
  • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
  • Resetuj Resetuj