#aktualizacja 03.2022
#aktualizacja 02.2022
Projekt rozpoczęty. Prezentujemy Państwu nasze nowe logo projektu „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji”!
Dziękujemy naszemu Partnerowi Made in Media z Łodzi za kolejne ciekawe graficzne pomysły! Polecamy madeinmedia.pl do współpracy!
#aktualizacja 01.2022
W Dublinie odbyliśmy otwarte spotkanie ekspertów w celu wzmocnienia współpracy międzynarodowej!
Wspólnie z naszymi Partnerami z Irlandii rozmawialiśmy o nowych pomysłach w nadchodzących konkursach w roku 2022! Spotkanie odbyło się w hotelu Camden Court w Dublinie! Zasłużone wyjście na miasto i chwila relaksu, po wielogodzinnej burzy mózgów!
Mamy przygotowane fiszki projektowe, teraz czas przełożyć je na wnioski aplikacyjne! Takie spotkania mają służyć rozwijaniu i wymianie wiedzy, rozwijaniu współpracy międzynarodowej i zachęcać do takiej współpracy, aby ułatwiać wymianę doświadczeń między Partnerami. Nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego miejsca na spotkanie! Niesamowita atmosfera, świetna obsługa i doskonałe jedzenie!
#aktualizacja 01.2022
Ideą, która wymaga od właściciela, menedżera czy przedsiębiorcy znacznie szerszego spojrzenia na zobowiązania przedsiębiorstwa, jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (cor- porate social responsibility – CSR).
Rozumienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zależy w znacznej mierze od tego, jaką rolę przypisuje się przedsiębiorstwom w systemie społeczno-gospodarczym i czego oczekuje się od przedsiębiorców względem społeczeństwa.
Uznawany system wartości ma tak- że istotne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw nie tylko w aspektach związanych z CSR, ale także, a może przede wszystkim ESG.
Jak założenia ESG & CSR są wykorzystywane w praktyce? Czy obejmuje to zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami?
Co przygotował rynek pracy dla osób, które mogą być grupą wykluczoną społecznie?
Podczas wczorajszego spotkania w Dublinie przedstawicielami Autpost Limited poruszyliśmy temat ESG, CSR, „Zielonej Polski” i dobrych metod, które możemy wypracować globalnie.
Kolejne spotkania już wkrótce!
#aktualizacja 01.2022
Nowy Rok 2022 witamy z nowymi inicjatywami!
Z dniem 1 lutego rozpoczniemy nasz własny projekt pt. „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych” w ramach programu Erasmus+. Już nie możemy doczekać się pierwszego spotkania!
#aktualizacja 01.2022
Szanowni Państwo,
wraz z zamknięciem roku 2021 zakończyliśmy z sukcesem projekt „e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych”. Wszystkim dziękujemy za udział i zaangażowanie! Cieszymy się, że mogliśmy być częścią programu na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025.
#aktualizacja 12.2021
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy 2022 Rok.
Mamy nadzieję, że spędzicie je w rodzinnej atmosferze, odpoczywając i wyciszając się z dala od codziennych spraw.
#aktualizacja 12.2021
7 grudnia 2021 odbyliśmy niezwykle inspirujące spotkanie z Prezes Anną Szóstakiewicz (Spółka UNIQATE) dotyczące Mazowieckiej Doliny Wodorowej. W obszarze wodoru w Polsce dzieje się co raz więcej, co nas bardzo cieszy. Mamy sporo do zrobienia: kwalifikacje zawodowe, nowe zawody, podnoszenie świadomości obywateli, wymiana międzynarodowa dobrych praktyk, edukacja zawodowa i kształcenie wyższe – to wszystko przed nami!
#aktualizacja 11.2021
W dniach 4-5 listopada 2021 wzięliśmy udział w VII Kongresie Klastry Polskie w Szczecinie. Bardzo dziękujemy za intelektualną ucztę ze wspaniałą oprawą organizacyjną i artystyczną! Szczególne podziękowania dla Zarządu Zachodniopomorskiego Klastra Chemicznego „Zielona Chemia”! https://7kongres.klastrypolskie.pl/
#aktualizacja 11.2021
Szanowni Państwo,
Za nami kolejne spotkanie międzynarodowe w projekcie WeRskills w ramach partnerstwa międzynarodowego dofinansowanego w programu Erasmus+. To było ciekawe spotkania i dobrze było się spotkać na żywo oraz móc przedyskutować plany projektu. Partnerzy omówili m.in. bieżące działania projektowe w tym głównie platformę, którą tworzy FERI. Ponadto była to doskonała okazja w partnerstwie aby porozmawiać o kolejnych działań, wdrażanych zadaniach pilotażowych, konkursach umiejętności z suchej zabudowy i wielu innych. Czekamy na kolejne wspólne spotkanie.
#aktualizacja 11.2021
Szanowni Państwo,
Z końcem września 2021 zakończyliśmy pracę nad raportem dotyczacy. Kompetencii personlanych i społecznych w branży ekonomiczno-administracyjnej w ramach projektu „Transversal skills in time of COVID”. Wszystkim Państwu, którzy brali udział w badaniach bardzo dziękujemy za wsparcie w docieraniu do danych. Państwa aktywność pozwoliła na wygenerowanie wniosków. Mamy nadzieję, że Raport spotka sie z Państwa uznaniem. Zabieramy się za materiały edukacyjne, skoro określiliście Państwo luki kompetencyjne dla naszej branży ekonomiczno-adminiatracyjnej.
ZAPRASZAMY DO LEKTURY!
#aktualizacja 10.2021
Zespół FERI zostały zaproszony do projektu TC: „Art for life” przez Lidera projektu Die Kinderfreunde z Austrii. Nie możemy się doczekać spotkania i wyjazdu na warsztaty w 2022! Wymiana doświadczeń i pomysłów to jest to co lubimy najbardziej!
#aktualizacja 09.2021
„e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych” – projekt startuje!
FERI realizuje zadanie publiczne „e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych, współfinansowanego w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025 Edycja 2021.
Projekt skierowany jest do mieszkańców województwa małopolskiego, którzy ukończyli 60 lat, są aktywni społecznie i posiadają minimalną znajomość nowoczesnych technologii.
Uczestnicy zostaną zaangażowani w działania wolontariacie dla seniorów z zakresu edukacji i włączenia cyfrowego. Zaplanowaliśmy dla uczestników szereg działań, mi.in udział w szkoleniach, warsztatach, coachingu, prowadzenie wolontariatu, jako samodzielny mentor, a wszystkie te działania prowadzić będą do aktywizacji seniorów i upowszechniania i wdrażania rozwiązań technologicznych przyjaznych osobom starszym.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z Fundacją.
Szczegółowe informacje dostępne są na stornie internetowej www.feri.org.pl
Jesteśmy również do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu 692 619 499 – odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące projektu, a także wspomożemy na każdym etapie procesu rekrutacji.
#aktualizacja 09.2021
Eliminacje Ogólnopolskie Systemy Suchej Zabudowy Radom 2021 r.
W dniach 21 i 22 października 2021 w hali Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Radomiu odbędzie się konkurs budowlany Systemy Suchej Zabudowy Radom 2021.
Patronuje nam Prezydent Miasta Radomia Pan Radosław Witkowski.
Proponujemy praktyczną formułę zawodów opartą na procedurach międzynarodowych konkursów WorldSkills i EuroSkills, które promują praktyczną naukę zawodu oraz współpracę świata biznesu i pracy ze szkołami i innymi instytucjami kształcącymi zawodowo.
Zadaniem uczestników będzie wykonanie montażu SSZ pod czujnym okiem ekspertów na profesjonalnie przygotowanych stanowiskach.
Zamierzamy się również dobrze bawić!
Wydarzenie jest częścią międzynarodowego projektu Erasmus+ „WeRskills – platforma informacyjno-konsultacyjna wspierająca proces pozyskiwania talentów do udziału w konkursach umiejętności zawodowych na poziomie krajowym i europejskim” realizowanego przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, National Federation of Hungarian Building Contractors oraz Education & Information Technology Centre.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
#aktualizacja 07.2021
Szanowni Państwo,
W ramach realizowanego projektu “Tranversal skills in time of COVID” zapraszamy wszystkich Pracodawców z branży ekonomiczno-administracyjnej o podzielenie się swoimi doświadczeniami dotyczącymi kompetencji pracowników, a także Nauczycieli kształcenia zawodowego branży ekonomiczno-administracyjnej. Wspólnie z naszymi Partnerami z Cypru i Irlandii będziemy pracować nad opisem kompetencji społecznych i personalnych dla branży ekonomiczno-administracyjnej uwzględniając zmiany spowodowane COVID-19. Państwa opinie, doświadczenie i wszelkie wskazówki bardzo pomogą nam na określenie luk kompetencyjnych, które są najważniejsze dla polskiego i europejskiego rynku pracy.
Zapraszamy do udziału w badaniu!
Dziękujemy za poświęcony czas!
Zespół FERI
#aktualizacja 06.2021
Szanowni Państwo,
Sukces Zespołu – działamy w projekcie “Tranversal skills in time of COVID”. Numer projektu 2020-1-PL01-KA226-VET-095699. Jesteśmy Liderem projektu i będziemy realizować go wspólnie z naszymi partnerami: EDU SMART TRAINING CENTRE z Irlandii oraz z EDITC LIMITED z Cypru. Projekt trwa od 05.2021-04.2023. Zapraszamy do śledzenia naszych kolejnych kroków i z przyjemnością będziemy informować o jego postępach.
#aktualizacja 05.2021
Szanowni Państwo,
Miło nam poinformować, że rozpoczynamy nowy projekt „Transversal skills in time of COVID”!
Zespół FERI
#aktualizacja 05.2021
Szanowni Państwo,
Zapraszam do naszego kolejnego projektu w ramach dofinansowania programu Erasmus+. To kolejny sukces naszego Zespołu. Projekt pt. Develop your creativity jest działaniem w zakresie wsparcie edukacji osób dorosłych. Okres realizacji 06.2021-05.2023. Nasi partnerzy Kreatywni dla Biznesu (Polska), EDU SMART TRAINING CENTRE LIMITED (Irlandia) oraz Global Organisation for Development (Bułgaria). Zachęcamy do śledzenia wydarzeń i inicjatyw związanych z projektem.
#KRETA #DevelopYourCreativity #newproject #newhorizont #international #cooperation
#aktualizacja 04.2020
Szanowni Państwo,
Z przyjemnością informujemy o nowym partnerskim projekcie w międzynarodowym konsorcjum, którego FERI jest partnerem. Projekt dofinansowany z programu Erasmus+ pt. WeRskills – platforma informacyjno-konsultacyjna wspierająca proces pozyskiwania talentów do udziału w konkursach umiejętności zawodowych na poziomie krajowym i europejskim”. Realizowany w latach 2020-2022 przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, National Federation of Hungarian Building Contractors oraz Education & Information Technology Centre.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
#aktualizacja 03.2020
Szanowni Państwo,
Miło nam poinformować, że w Konsorcjum zdobyliśmy kolejny projekt pt. EDUGAMEBOX w ramach konkursów i dofinansowania programu Erasmus+. Nasi partnerzy w projekcie to Nowe Motywacje Sp. z o.o. (Polska), INSTITUT INPRO (Czechy) oraz AESD (Rumunia). Projekt będzie realizowany w okresie XII.2019-XI.2021. Zapraszamy do korzystania z wypracowanych rezultatów projektu.
#aktualizacja 01.2020
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zakończyliśmy z sukcesem wspólny projekt z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu oraz UK Butterflies z Wielkiej Brytanii. To nasze kolejne wspólne działanie, które przyniosło zakładane rezultaty. Projekt Grow it up dofinansowany został z programu Erasmus+, a rezultaty projektu znajdują się w zakładce projekty na naszej stronie www i stronach www partnerów.
#aktualizacja 01.2019
W dniu 21.01.2019 r. mieliśmy przyjemność świętować wspólnie z partnerem międzynarodowym wydarzenie Schools on Poland w Appleton Academy.
Inicjatywa zaangażowała wiele różnorodnych środowisk, a ilość uczestników potwierdziła ważność idei projektu. Przyszłościowo mamy nadzieję, że uda się wypracować program edukacyjny dot. praw człowieka, równości, różnorodności i krytycznego myślenia.
Trzymamy kciuki za inicjatywę!
#aktualizacja 09.2019
Szanowni Państwo,
w ramach II etapu projektu zostały wypracowane materiały dot. metody CALMFULNESS – zachęcamy do korzystania z nich. Metoda CALMFULNESS dedykowana jest do codziennej pracy terapeutów, nauczycieli, pedagogów i opiekunów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym i wykluczonej społecznie. Jednocześnie cały materiał może być wykorzystany w różnorodnych środowiskach pracy z młodzieżą i innymi grupami odbiorców.
Zachęcamy do aktywnego korzystania z programu!
Pobierz materiały w języku polskim
Pobierz materiały w języku angielskim
III MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE PROJEKTOWE – GROW IT UP!
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu było organizatorem III Międzynarodowego Spotkania Projektowego w ramach projektu pn: ” Grow it up- competences and framework for social system youth workers” realizowanym przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa strategiczne NR PROJEKTU : 2018-1-PL01-KA205-050049
Spotkanie było zorganizowane w siedzibie Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu z udziałem Zarządu Wice Starosty Pawła Kobielusza i Członka Zarządu Teresy Jankowskiej. Było poświęcone dyskusji na temat roli i znaczenia partnerstwa międzynarodowego w procesie budowania kapitału społecznego, rozwijania współpracy oraz wymiany doświadczeń, było szansą podjęcia dyskusji nad rozwiązaniami węzłowych problemów społecznych w obszarach: cyberbezpieczeństwa, cyberprzemocy, hate crime, przemocy domowej i problematyki Brexitu, prawdopodobnych deportacji a tym samym konieczności przygotowania służb społecznych na terenie PL do pracy z klientem. Uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z działaniami prowadzonymi na terenie powiatu przez Policję, Kierowników Ośrodków Pomocy Społecznej, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Oświęcimiu oraz Okręgowy Ośrodek dla Osób poszkodowanych Przestępstwem w Krakowie z Lokalnym Punktem w Oświęcimiu i podjęcie dyskusji w kierunku szukania rozwiązań systemowych w obszarach : Edukacji systemowej na temat cyberbezpieczeństwa i cyberprzemocy, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu – działania na rzecz równości płci, narodowości, osób niepełnosprawnych, przeciwdziałania przestępczości nieletnich, programów profilaktyczno- edukacyjnych.
W spotkaniu brali udział zaproszeni goście : Adam Taylor i Munir Akhtar z policji w West Yorkshire, Mark Waite i Daryll Smith z Rady i okręgu miasta Bradford w Wielkiej Brytanii, Aleksandra Marcinkowska i Helen Houlbrook eksperci z UK Butterfly LTD organizacji partnerskiej oraz Iwona Serafin z FERI organizacji partnerskiej z Krakowa.
Podzieli się strategiami, modelem działania, zwrócili uwagę na różnice kulturowe.
Wnioskiem ze spotkania są planowane wizyty międzynarodowe i budowanie wspólnej strategii w edukowaniu, profilaktyce oraz skuteczne reagowanie na działania przestępcze.
II szkolenie w Bradford – metoda CALMFULNESS
W dniach 3 do 6 lipca 2019r. odbyły się 2 warsztaty wyjazdowe do metody CALMFULNESS w ramach projektu pn: ” Grow it up- competences and framework for social system youth workers” realizowane przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa strategiczne, nr projektu 2018-1-PL01-KA205-050049.
Warsztaty były zorganizowane w ramach działania C2 w Bradford -Wielka Brytania, trwały 4 dni (po 8 godzin każdego dnia, oraz 2 dni podróży) w dniach 2 – 7 lipiec 2019r.
W warsztatach wzięła stała grupa 12 osób – wychowawców, opiekunów, terapeutów, nauczycieli i pedagogów pracujących na co dzień z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym i wykluczoną społecznie z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, Domu Dziecka w Oświęcimiu, Placówki Opiekuńczo Wychowawczej w Kętach, Powiatowej Komendy Policji w Oświęcimiu, PZ nr 10 w Kętach. Każdy z uczestników to przedstawiciel (pracownik, współpracownik) organizacji wnioskującej PCPR i partnera – Fundacji Edukacji, Rozwoju i Innowacji. Każdy z nich jest potencjalnym użytkownikiem wypracowanej metody.
Uczestnicy zostali przeszkoleni w ramach krótkiego programu szkoleniowego z jego stosowania i użytkowania scenariuszy Calmfulness do pracy z lękiem , które powstały w ramach projektu. Uczestnicy w trakcie projektu nabyli wiedzę na temat funkcji lęku i zaburzeń lękowych, lęku społecznego, fobii szkolnej, podnieśli umiejętności praktyczne w zakresie radzenia sobie z lękiem, nauczyli się rozpoznawać objawy lękowe i skutecznie im przeciwdziałać za pomocą metod i technik relaksacyjnych, oddechowych , wyobrażeniowych, wzrosła ich umiejętność pracy z młodzieżą mającą trudności komunikacyjne w grupie oraz podczas rozmowy kwalifikacyjnej, poznali metod autoprezentacji, znają znacznie gestów i mowy ciała w stresie. Uczestnicy nauczyli się postrzegać „ problematyczne” zachowania jak oznaki niepokoju, stresu lub strachu. Omawiane były sytuacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej, autoprezentacji, konfliktu w grupie, fobii szkolnej. Uczestnicy dowiedzieli się jak określić czynniki stresogenne dla konkretnej osoby, jak mogą je zmniejszyć i nauczyć młodzież metod samoregulacji.
Wszystkie wnioski, rekomendacje i wypracowane rozwiązania zostały przeanalizowane przez ekspertów projektu i włączone do rezultatu O2 w odpowiednim kształcie. Taka wymiana doświadczeń, praktyk, problemów i wspólne dopracowywanie rozwiązań urealnia możliwość stosowania metod w różnych środowiskach.
Podczas warsztatów zapewnione zostały materiały szkoleniowe oraz catering dla każdego uczestnika. Przedstawiona też została ścieżka dostępu do wszelkich wypracowanych w ramach projektu produktów (zarówno w języku angielskim jak i polskim) – każdy zainteresowany będzie mieć do nich wolny dostęp, bez żadnych ograniczeń, zostały zaprezentowane ostateczne materiały do metody O1 Self Starting. Sala szkoleniowa była wyposażona w niezbędny sprzęt do tego typu szkoleń (rzutnik, flipchart, laptop, pisaki, duże kartki, kartki post-it, oraz inne edukacyjne narzędzia niezbędne do testowania metod.y Uczestnicy szkoleń na koniec 4 dniowego warsztatu otrzymali 2 certyfikaty. Każdy uczestnik będzie miał możliwość konsultacji z ekspertami projektowymi zastosowań i kierunków działań w trakcie wdrażania metody O2 w praktyce w pracy własnej z młodzieżą przez cały czas trwania projektu, a także 3 miesiące po zakończeniu projektu (konsultacje follow up – online).
Uczestnicy wzięli udział w dodatkowym szkoleniu na temat równości i różnorodności prowadzonym przez Darryla Smitha z Bradford Metropolitan District , odwiedzili The Good Shepard Centre – centrum pomocy rodzinie, zwiedzali historyczną część Ratusza wraz z więzieniem z XVII WIEKU, Sądem dla dzieci i dorosłych oraz Izbą Lordów. Na terenie Ratusza odbyło się spotkanie z bezdomnym obywatelem Jamajki, który przybliżył grupie problem ludzi bezdomnych różnych narodowości na terenie UK.
Szanowni Państwo,
w ramach I etapu projektu zostały wypracowane materiały dot. metody SELF STARTING – zachęcamy do korzystania z materiałów. Metoda SELF STARTING dedykowana jest codziennej pracy dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i opiekunów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym i wykluczonej społecznie. Jednocześnie cały materiał może być wykorzystany w różnorodnych środowiskach pracy z młodzieżą i innymi grupami odbiorców.
Zachęcamy do aktywnego korzystania z programu!
II międzynarodowe spotkanie projektowe w Bradford
Dnia 29 marca 2019 roku w Bradford odbyło się 2 międzynarodowe spotkanie ekspertów w projekcie ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne pt.: „ Grow it up- competences and framework for social system youth workers” . Organizatorem spotkania był partner projektu, organizacja non profit UK-BUTTERFLIES LTD Z Wielkiej Brytanii. Liderem projektu jest Powiat Oświęcimski a realizatorem działań Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.
W spotkaniu z ramienia Lidera brali udział, Starosta Powiatu Oświęcimskiego – Marcin Niedziela i wice Starosta Powiatu Oświęcimskiego – Paweł Kobielusz a także odpowiedzialna za prowadzenie i wdrożenie efektów dyrektor PCPR w Oświęcimiu – Renata Fijałkowska oraz ekspert- Anna Maj. W spotkaniu czynny udział brali przedstawiciele partnera z Fundacji Edukacji Rozwoju i Innowacji z Krakowa ekspert Magdalena Stusińska- Krywalska i Iwona Serafin oraz gospodarzy UK- Butterflies Ltd. – Saeed Younas Managing Director , Dominika Marcinkowska Projekt Coordinator, Joanna Maslajek Chief Executive Director, Savannah Betridge expert project.
Na spotkaniu omówione zostały produkty z pierwszego etapu realizacji projektu Self Starting , czyli scenariusze do pracy z młodzieżą, indywidulane karty pracy, terapeutyczne karty pracy i inne narzędzia do pracy z młodzieżą dla specjalistów. Omówione też zostały wyniki ankiet ewaluacyjnych po przeprowadzonych pilotażowych warsztatach z młodzieżą. Ich potrzeby oraz metody i zakres tematyczny jakich oczekują adresaci narzędzi. W trakcie spotkania została omówiona tematyka kolejnych narzędzi do części Calmfulness, podzielone zostały zadania pomiędzy lidera a partnerów. Ważną częścią spotkania było przeprowadzone przez funkcjonariuszy okręgu Yorkshire ds. cyberprzestępczości szkolenie dla uczestników jakie prowadzone są dla specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą na terenie Wielkiej Brytanii. Treści szkolenia są oparte na wiedzy i doświadczeniu funkcjonariuszy w walce z cyberprzestępczością dzieci do dzieci i dorosłych do dzieci. Zwrócona została uwaga na konieczność edukowania specjalistów, rodziców i dzieci. W trakcie spotkania został zaplanowany harmonogram drugiego szkolenia dla trenerów, jakie są realizowane do tego działania. Szkolenie odbędzie się w lipcu 2019r. dla grupy 12 osób, pracowników jednostek pomocy społecznej i edukacji z terenu powiatu oświęcimskiego.
Szanowni Państwo,
Na Państwa ręce oddajemy publikację pt. „Energetyka zrównoważona – WODÓR”, która została opracowana w ścisłej współpracy z Grupą Azoty S.A., zaś patronat nad publikacją objęło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Publikacja jest adresowana do decydentów, firm, korporacji, organizacji pozarządowych, a także osób interesujących się tematyką ekologicznej energii – w szczególności zastosowaniem wodoru w obszarach inwestycyjnych.
W ramach publikacji nawiązujemy do idei zrównoważonego rozwoju, która określa taki sposób działania gospodarczego, który jest oparty o równowagę ekologiczną. Energia, której źródłem jest wodór – jest rozwiązaniem bezpiecznym dla środowiska, a w opinii ekspertów świata nauki i biznesu – może stać się realną alternatywą dla gospodarek opartych o energię pochodzącą z ropy, gazu, a – w przypadku Polski – zasobów węgla. Nasi eksperci wskazują niejednokrotnie bariery systemowe, które stoją na przeszkodzie efektywnemu wprowadzeniu wodoru jako paliwa. Powołanie do życia Zespołu Parlamentarnego Polska Wodorowa wydaje się być dobrym krokiem do ważnych zmian legislacyjnych w naszym kraju.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałem tutaj!
Zarząd FERI
SPOTKANIE EKSPERCKIE – LUTY 2018
Spotkanie w Bradford, Wielka Brytania w dniach 1-3 luty 2018 z partnerami i przedstawicielami:
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny z Oświęcimia
- UK Butterflies LTD z Bradford
- FERI z Krakowa
W trakcie 3 dni zrealizowano burzę mózgów, trzy dniowe warsztaty dotyczące opracowywanych wspólnie projektów do programu Erasmus+. Trwały intensywne dyskusje, i wymiana doświadczeń. W ten sposób tworzą się dobre projekty! Efektem spotkania są 2 projekty w ramach sektora Młodzież: projekt wymiany międzynarodowej (PCPR oraz UK-Butterflies z doradczą rolą FERI) oraz projekt partnerstw strategicznych (partnerstwo 3 instytucji: PCPR, UK Butterflies i FERI).
Przed nami dalsze wspólne plany i działania! Takie spotkania są niezbędne dla stworzenia dobrych międzynarodowych rozwiązań!
Dziękujemy UK-Butterflies za cudowne przyjęcie i organizację naszej wspólnej pracy! Dobra energia była z nami w Bradford!
Zespół FERI
Szanowni Państwo,
Z przyjemnością informujemy, że firma EVACO Sp. z o.o. z Krakowa w ramach projektu „Partnerstwo ponadnarodowe HORECA – uczenie się przez całe życie” opracowała model kształcenia osób dorosłych w branży HORECA. Celem projektu było zwiększenie dostępu do uczenia się przez całe życie osób dorosłych pracjących w branży HORECA poprzez wdrożenie i wypracowanie nowatorskiego Modelu Nowoczesnego Uczenia się Dorosłych HORECA, dzięki współpracy z partnerami ponadnarodowymi oraz czerpaniu wiedzy z doświadczeń brytyjskich.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się pod linkiem: http://evaco.com.pl/projekty-unijne/projekty/
Jak mądrze lubić siebie ? Warsztaty dla młodzieży przygotowane w ramach projektu z Filozofii oraz Aktywnych metod radzenia sobie ze stresem.
Warsztaty zostały przygotowane przez studentów 1 roku kierunku Psychologia, Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi.
„Tylko w sobie samym każdy nosi swój skarb i tam źródło znajduje natchnienia”. To twierdzenie Sokratesa zdaje się uzasadniać celowość poszukiwania odpowiedzi na pytanie „Jak mądrze lubić siebie?”.
Ten wybitny grecki filozof głęboko wierzył w ludzi, w ich ogromny potencjał, mądrość, zasoby wewnętrzne, wrodzoną wiedzę.
Destrukcyjne przekonania na swój temat, niska samoocena i poczucie własnej wartości potrafią utrudnić funkcjonowanie w społeczeństwie i są źródłem stresu. A przecież rozwiązanie wydaje się tak oczywiste… wystarczy polubić siebie! Zaakceptować swoje wady i niedoskonałości, zamieć podejścia muszę” na „chcę”, „problem” na „sytuacja”.
Jeżeli wiemy co zrobić pozostaje nam odpowiedzieć na pytanie: jak to zrobić ? Jak mądrze lubić siebie ?
Z pomocą przychodzi nam Sokrates ze swoją filozofią. Jego ulubionym zajęciem były rozmowy z ludźmi – dialog sokratejski. Zadając pytania skłaniał rozmówcę do szukania w sobie prawdy i mądrości.
Umiejętne przekształcenie destrukcyjnych przekonań na takie, które będą dla nas wspierające, odszukanie w sobie potencjału, samoakceptacja oraz mądre lubienie siebie to klucz do sukcesu. Ważną rolę w tym procesie odgrywa także eliminacja bądź ograniczenie czynników stresogennych za pomocą różnorodnych technik relaksacyjnych i pracy z ciałem.
Dialog sokratejski jest jednym z narzędzi stosowanych w psychoterapii czy coachingu. Według tej metody to my sami posiadamy wszelkie zasoby, by osiągnąć to, czego chcemy i potrzebujemy i odpowiedzieć sobie na pytanie : Jak mądrze lubić siebie ?
To od nas zaczyna się zmiana, to my jesteśmy początkiem, punktem wyjścia na każdej drodze. Jeśli myślimy, że możemy to możemy.
Jeśli myślimy, że nie możemy, to nie możemy. Przygotowane przez nas warsztaty to działania nakierowane na samorozwój. To poznanie siebie, samoakceptacja, polubienie siebie i swoich wad, pozbycie się barier, zyskanie świadomości własnych zasobów, umiejętności radzenia sobie ze stresem, a co za tym idzie nabycie takich umiejętności, które pozwolą zaspokoić nasze potrzeby, by funkcjonowanie w społeczeństwie było łatwiejsze. Wszystko to z wykorzystaniem prostych i przyjaznych metod i narzędzi.
Jak więc mądrze lubić siebie? Tego własnie dowiecie sie na naszych warsztatach.
DATA: 25 listopada 2017
CZAS TRWANIA: 11:00 do 15:30
MIEJSCE: Dom Dziecka w Oświęcimiu
UK SPOT
We współpracy z firmą UK SPOT z Bradford Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji przeprowadziła na początku 2016r. wspólne badanie wśród Polonii, które potwierdziły problemy Polaków z doborem właściwych produktów i utrzymaniem w domu zasad zdrowego żywienia. Problem otyłości wciąż wzrasta. Chcąc pomóc i zapobiegać postanowiliśmy na bazie doświadczeń po programie dla osób 50+ „Zdrowa dojrzałość” opracować na potrzeby polskich rodzin w Wielkiej Brytanii program „Zdrowe życie”. Pilotażowo przeprowadziliśmy warsztaty dla 15 osób w połowie 2016 roku.
W ramach programu poruszaliśmy następujące tematy:
- Fakty i mity o nawadnianiu – co pić, kiedy i dlaczego,
- Kupuję i gotuję bez konserwantów,
- Z cukrem czy bez cukru,
- Przygotowywanie potraw.
Każde spotkanie otwieraliśmy wykładem wprowadzającym, a potem było wspólne gotowanie oraz rozmowy. Każdy opowiadał swoje przyzwyczajenia, wspólnie szukaliśmy najlepszych rozwiązań. Kuchnia brytyjska różni się znacząco od polskich tradycji, ale staraliśmy się znajdować dobre rozwiązania: proste w obsłudze i mieszczące się w racjonalnym budżecie. Dyskusji nie było końca!
W trakcie indywidualnych sesji coachingowych budowaliśmy programy żywieniowe uwzględniając warunki brytyjskie, budżety domowe oraz możliwości czasowe rodzin. Ponadto w sesjach często brali udział członkowie rodzin, którzy wspólnie razem podejmowali decyzje, co do zmian stylu życia. Wiele rozmów dotyczyło także form spędzania czasu wolnego i próby nauczenia się spędzania czasu w sposób aktywny, a nie pasywny: „Be Active” – stało się drugim hasłem naszych spotkań.
UK SPOT to firma założona w 2010 r. Prowadzona jednocześnie w Wielkiej Brytanii i Polsce. Specjalizuje się w tworzeniu programów szkoleń kompetencyjnych, opartych o przyjęte standardy brytyjskie. Ma ich na swoim koncie ponad 100. Realizuje szkolenia i kursy menadżerskie dla kobiet, głównie w Leeds i Bradford oraz pełni działania konsultingowe w zakresie doradztwa personalnego. Ponad to UK SPOT oferuje również szereg kursów e-learingowych i kursów stacjonarnych spersonalizowanych na potrzeby polskojęzycznego klienta. UK SPOT organizuje sesje coachingowe i treningi grupowe oferujące wiedzę z zakresu: kontroli personelu, asertywności, żeńskiego przywództwa, rozwiązywania konfliktów zespołowych, umiejętności na temat zarządzania i komunikacji.
Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu
Od września 2016 r. rozpoczęliśmy współpracę projektową ze Starostwem Powiatowym w Oświęcimiu. Zajmując się edukacją dla dzieci FERI zaangażowało się w przygotowanie projektów kulturalnych w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich we współpracy ze Starostwem dla dzieci z Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Kętach. Placówka prowadzona przez p. Renatę Fijałkowską – wspaniałą dyrektorkę z olbrzymim sercem i ciekawymi pomysłami. Wspólnie opracowaliśmy projekt.
Teraz pozostaje trzymać kciuki za sukces!
Be Clever – Smart Blended Learning C.I.C
5 grudnia 2016r. Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji współorganizowała otwarte spotkanie z Konsul Karoliną Kowalczyk z Manchester. Spotkanie miało miejsce w Bradford.
Temat spotkania: sprawy obywatelskie.To ważne, aby słuchać głosów Polonii!
WARSZTATY: „Nauka przez zabawę”, jesień 2016
W czasie jesieni 2016 Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji przeprowadziła dla dzieci rodzin polskich w Bradford cykl zajęć na podstawie materiałów „Droga ucznia do sukcesu” – pilatożowe wdrożenie.
Zrealizowaliśmy następujące tematy:
- „Bezpieczeństwo na drodze”,
- „Mapa Polski”,
- „Mapa Unii Europejskiej”,
- „Stolica i symbole narodowe”;
- „Zawody”.
W zajęciach wzięło udział prawie 30 dzieci. Korzystaliśmy z multimedialnych materiałów jak gry komputerowe, ale także z szeregu ćwiczeń i zadań wypracowanych w programie. Wszystko w dobrej atmosferze i z uśmiechem! Kreatywność naszych Maluchów jest niezwykła, takie lekcje dają siłę do dalszego rozwijania naszych edukacyjnych produktów!
Równolegle dla rodziców prowadziliśmy warsztaty jak wykorzystywać pakiety multimedialne „Droga ucznia do sukcesu” zawierające gry multimedialne, pliki muzyczne, zadania, ćwiczenia, krzyżówki, kolorowanki i inne propozycje w trakcie nauki w domu. Zaprezentowano 20 pakietów wraz z pełnymi scenariuszami oraz dodatkowymi narzędziami. Rodzice ćwiczyli na sobie wykorzystanie poszczególnych elementów jako formę wspólnego spędzania czasu z dzieckiem.
Dzień Dziecka – Bradford 2016
Pierwszy czerwca to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. Jest to też nie lada wyzwanie dla rodziców. W tym roku postanowiliśmy pokryć część wydatków związanych z Dniem Dziecka. Wspólnie z brytyjską firmą BE CLEVER C.I.C. postanowiliśmy zorganizować wycieczkę z różnymi atrakcjami przygotowanymi z myślą o tych małych i tych znacznie większych dzieciach.
Fundacja FERI pokryła część wydatków związanych z wyjazdem grupy polonijnej do wesołego miasteczka w Blackpool w Wielkiej Brytanii. Rodzinny wyjazd integracyjny dla większości uczestników był pierwszym tego rodzajem wyjazdem. Była to dobra okazja do zintegrowania społeczności lokalnej, przełamania modelu biernego spędzania czasu wolnego, zacieśnienie więzi rodzinnych, odpoczęcia od problemów życia codziennego. Ponadto wyjazd ten miał na celu pomoc we wzajemnym poznaniu się uczestników oraz ich integrację w grupie.
Fantastyczne przeżycia, znakomita atmosfera, ciekawe miejsce, wiele rozrywek, – tak w skrócie ocenili wyjazd integracyjny uczestnicy wycieczki. Nikt nie miał prawa narzekać na nudę. Dzieci dzielnie pieszo pokonały długą trasę w deszczu pod kolorowymi parasolami. Prośby uczestników zostały wysłuchane i dane nam było spędzić cały dzień bez deszczu.
Konferencja „Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji” – 14.05.2016
Warsztaty w Wielkiej Brytanii „Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji”.
We współpracy z brytyjską organizacją BE CLEVER mieliśmy zaszczyt przygotować warsztaty ”Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji”. Przedstawiciele naszej fundacji odwiedzili Bradford i Manchester, gdzie spotkali się z panią konsul, Barbarą Armatys podczas prowadzonego szkolenia.
Wspólne działania międzynarodowe oraz współpraca podczas realizacji projektu wytworzyły w liderach poczucie przynależności, solidarności, odpowiedzialności i motywacji w środowisku polonijnym w Wielkiej Brytanii.
Zostało poruszonych wiele ważnych kwestii, z którymi borykają się nauczyciele i kadra zarządzająca polonijnych szkół sobotnich w Wielkiej Brytanii. Nasi przedstawiciele odpowiedzieli na wiele pytań i poruszyli wiele istotnych kwestii.
Program warsztatów był następujący:
- Wymogi formalne przed złożeniem wniosku – regulaminy i przewodniki
- Od pomysłu do wniosku projektowego. Co to jest projekt?
- Zarządzanie Cyklem Projektu
- Faza planowania – ograniczenia i możliwości
- Regulamin…nuda…
- Wymagania formalne
- Wskazówki…nuda…
- Identyfikacja potrzeb. Dlaczego nasz projekt jest potrzebny? – dyskusja
- Plan na projekt
- Słowa ”klucze” – czyli na co są pieniądze i co chce przeczytać fundator, jak przekonać grantodawcę do naszego pomysłu
- Kosztorys – jak szczegółowy musi być
- Wdrożenie – uruchomienie i realizacja projektu
- Przykładowe pytania w aplikacji – warsztaty pisania aplikacji na przykładzie aplikacji brytyjskiej – zajęcia praktyczne
- Sesja pytań i odpowiedzi, ewaluacja, rozdanie materiałów i certyfikatów
- Zamknięcie warsztatów i networking
Celem naszej współpracy międzynarodowej jest promowanie idei dialogu międzykulturowego i aktywnego obywatelstwa europejskiego w służbie społeczeństwu oraz kreowanie świadomych postaw obywatelskich Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii. Dzięki zreazlizowanym warsztatom w partnerstwie międzynarodowym nastapił rozwój kompetencji i ich umocnianie, innowacyjne myślenie oraz rozwój osobisty nauczycieli i kadry zarządzającej polonijnych szkół sobotnich.
UK BUTTERFLY CHILD IN NEED
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji w 2015 roku rozpoczęła współpracę z międzynarodową fundacją UK Butterfly Child in Need z Bradford. Połaczenie potencjałów obydu organizacji pozwoli nam jeszcze pełniej zrealizować nasze cele statutowe. UK Butterfly Child In Need LTD działa nieformalnie na terenie Bradford UK od 2011 roku. Instytucja została formalnie zarejestrowana w Companies House jako organizacja non profit 4 września 2013 roku. Zespół fundacji to osoby zaangażowane zawodowo, rodzinnie i społecznie. Każdy z nas jest ekspertem w swojej dziedzinie- mówi szefowa organizacji Agata Delsaint. Nasza organizacja działa zgodnie ze standardami prawa brytyjskiego i powstała z inicjatywy osób, które cechuje pasja, chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi oraz potrzeba budowania społeczeństwa obywatelskiego. Fundacja stawia przede wszystkim na budowanie relacji międzynarodowych oraz rozwój zaplecza badawczego.
W obszarze zainteresowań UK Butterfly Child In Need LTD leżą min.: takie priorytety jak:
- Budowanie modelu kompetencji społecznych i pracowniczych. Zarząd fundacji współuczestniczył w realizacji projektu badawczego, którego celem było opracowanie modelu kompetencji menadżerów. Model kompetencji powstał w oparciu o własne badania, które opierały się na ankietach oraz wywiadach pogłębionych. Efekt badań oraz wypracowany model kompetencji został ujęty w publikacji.
- Wspieranie społeczeństwa obywatelskiego poprzez organizowanie spotkań integracyjnych kształtujących tradycje poszczególnych grup etnicznych. Jednym z głównych celów fundacji, a tym samym powodem jej powstania była min. chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Organizacja proponuje spotkania otwarte dla licznych grup społecznym żyjących i pracujących w Bradford. Są to min.: matki z dziećmi, dzieci, Romowie, Muzułmanie. To te spotkania pozwalają spełnić ten cel i wzmacniać społeczeństwo obywatelskie. Każde z organizowanych spotkań miało charakter otwarty lub warsztatowy.
- Warsztaty szkoleniowe z zakresu miękkich umiejętności zarządzających to kolejny element budowy środowiska skupionego wokół fundacji: zarządzanie stresem, motywowanie, asertywność, delegowanie, budowanie relacji z biznesem. To tylko niektóre z licznie organizowanych przez fundację warsztatów. Nasze warsztaty są unikalne i prowadzone według autorskich programów. Oferujemy kompleksowe wsparcie i pomoc w rozwoju osobistym od „malucha” do dorosłego, od wsparcia profesjonalistów przez pracę z dziećmi i rodzinami do coachingu zawodowego oraz szkoleń i warsztatów.
- Zarząd fundacji wspiera również rodziny wielodzietne organizując dla nich wsparcie w postaci organizacji czasu wolnego dla dzieci czy też zajęć organizowanych dla rodziców wspierających ich w codziennych zmaganiach. Spotkania takie jak: kreatywne zabawy rodziców z dzieckiem, organizacja czasu wolnego, wsparcie administracyjne są nieodłącznym elementem budowania wizerunku fundacji.
Nasza wspólna współpraca jest początkiem nowej drogi w budowaniu społeczeństwa otwartego na dialog i porozumienia ponad podziałami. Chętnie będziemy wspólnie czerpać ze wzorców brytyjskich implementując dobre rozwiązania na grunt polski. Niwelowanie barier gospodarczych to również nasz wspólny priorytet.
To w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych możemy dla Państwa realizować projekt „Zdrowa Dojrzałość”. To projekt finansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.Celem Programu jest poprawa jakości i poziomu życia osób starszych oraz zagospodarowanie ich potencjału poprzez umożliwienie im aktywności społecznej. Obecnie osoby starsze, w porównaniu do innych grup wieku, w ograniczonym stopniu angażują się w takie formy działalności. Przyczyny tego często wynikają z braku oferty, która umożliwiałaby aktywne spędzanie wolnego czasu. Projekty, realizowane w ramach ASOS, powinny skutecznie wypełnić tę lukę.