#aktualizacja 11.2022

Projekt „Rozbudź swoją kreatywność” we współpracy ze Stowarzyszeniem Kreatywni w Biznesie, EduSmart Training Centre Limited oraz Global Organization For Development

W dniu 18.11.2022 w godzinach popołudniowych we współpracy z Miastem Nowy Sącz przeprowadziliśmy warsztaty dla Seniorów pt. „Funkcjonalności wybranych social mediów”. Zgłosiło się 25 osób! To bardzo cieszy i pokazuje jak tematyka jest ważna i potrzebna! Było intensywnie, dynamicznie i w wesołej atmosferze. Uczestnicy pytali o kolejne warsztaty z nami, więc chyba spisaliśmy się także tym razem!

Dziękujemy Włodarzom Miasta Nowy Sącz i Przedstawicielom Miasta za wsparcie i współpracę. Uczestnikom za gotowośc do nauki, uśmiechy i ciepłe przyjęcie. Niebawem wrócimy do Nowego Sącza! Poniżej kilka zdjęć ze spotkania.


#aktualizacja 11.2022

„Transversals skills in time of Covid” – our international project meeting! W trakcie spotkania omówiliśmy opracowane i przygotowane produkty multimedialne. Ustaliliśmy kolejne działania eksperckie oraz zarys działań upowszechniających. Zaplanowaliśmy także ostatnie spotkanie w Irlandii, gdzie będziemy pracować nad agendami na konferencję zamykającą projekt oraz seminaria upowszechniające. Ufff… na szczęście był też czas na planowanie!
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy już nie zaczęli rozmów dot. #ERASMUS2023! Mamy mnóstwo pomysłów! Dream team! Cieszymy się, że nasi Partnerzy chcą z nami dalej współpracować 😀 Bardzo to dla nas ważne! Zaangażowanie, lojalność i zaufanie to wartości, które stanowią serce #FERI.


#aktualizacja 11.2022

Zagraj z nami!

Poniżej linki do gry edukacyjnej stworzonej w ramach międzynarodowego projektu „Transversals skills in time of Covid” w 3 językach: polskim, angielskim i greckim.

Link do wersji polskiej

Link do wersji angielskiej

Link do wersji greckiej

 

Zespół FERI


#aktualizacja 11.2022

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy osoby po pięćdziesiątym roku życia na bezpłatne szkolenie zakresu funkcjonowania wybranych social mediów.

Szkolenie organizowane jest w ramach naszej współpracy z Miastem Nowy Sącz.

Zajęcia odbędą się w dniu 18 listopada br. o godzinie 14:30 w budynku przy ulicy Jagiellońskiej 14  w Nowym Sączu.

Szczegóły oraz zapisy pod numerem telefonu: 18 41 41 388

Warsztaty zostaną zorganizowane z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektu „Rozbudź swoją kreatywność” (Program Erasmus+) przez międzynarodowe konsorcjum:  Stowarzyszenie „Kreatywni dla biznesu” oraz Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji z Polski, Global Organization For Development z Bułgarii, EDU SMART Traning Centre Limited z Irlandii.

Zapraszamy!

Zespół FERI


#aktualizacja 11.2022

Szanowni Państwo,

oddajemy w Państwa ręce raport opracowany przez międzynarodowe konsorcjum w ramach projektu „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji osób dorosłych” (Program Erasmus+). Współpraca jest realizowana przez partnerów 3 krajów:  EDU SMART Training Centre z Irlandii, Stowarzyszenie AESD z Rumunii oraz Fundację FERI z Polski. Obecnie trwają już intensywne prace nad materiałami edukacyjnymi!

Mamy nadzieję, że raport znajdzie Państwa zainteresowanie,

Zespół FERI


#aktualizacja 11.2022

Szanowni Państwo,

jest na niezmiernie miło poinformować, że Fundacja nawiązała wspólpracę z Miastem Nowy Sącz. Bardzo dziękujemy za okazane zaufanie. Cieszymy się niezmiernie na wspólne działania!

Dziękuję za wspólny czas Partnerom!

Do zobaczenia w Krakowie,

Zespół FERI


#aktualizacja 10.2022

Szanowni Państwo,

w dniach 12-16 października wraz z naszymi Partnerami EDITC Ltd Cypr, EDU SMART Training Centre Ltd. Irlandia uczestniczyliśmy w warsztatach międzynarodowych w ramach projektu „Transversals skills in time of COVID”.

Warsztaty to nie tylko dyskusje dotyczące rezultatów, to nie tylko wymiana doświadczeń w obszarze VET oraz kompetencji personalnych i społecznych, to także nie tylko analizowanie dotychczasowych doświadczeń, ale także planowanie kolejnych działań!
Było bardzo kreatywnie, i inspirująco, ciekawie i partnersko!

Spędziliśmy aktywnie czas, poznając przy okazji różne tajniki cypryjskie oraz wzięliśmy czynny udział w Dniach Programu Erasmusa w Nikozji.
Już tęsknimy za warsztatową aurą oraz za cypryjskim słońcem!

Mamy nadzieję, że w przyszłości w ramach nowych projektów uda nam się wrócić na Cypr i do naszego EDITC Ltd!

Dziękuję za wspólny czas Partnerom!

Do zobaczenia w Krakowie,

Zespół FERI


#aktualizacja 09.2022

Od dzisiaj Trenerki FERI rozpoczęły tygodniowe warsztaty w ramach projektu TC „Art Of Life” organizowane przez Kinderfreunde Muhlviertel z Austrii!
Główne cele warsztatu to:
  • wzmocnienie umiejętności kształtowania kluczowych kompetencji,
  • wzmocnienie kompetencji interpersonalnych i społecznych,
  • rozwój osobisty,
  • zdolność do zwiększania potencjału uczenia się,
  • nauka środków i technik artystycznych,
  • nauka metod outdooru i wiele innych …
W międzynarodowym zespole uczestników z różnych krajów takich jak: Litwa, Turcja, Włochy, Portugalia, Armenia, Chorwacja, Hiszpania, Austria i Polska praca warsztatowa wrze! Zobaczcie sami!😇🥰
Budują się nowe kompetencje i relacje! Zaraz powstaną innowacje edukacyjne 🥳😉💥🙃
Dziękujemy pięknie za zaproszenie i możliwość udziału!👍🤝🙏😀

#aktualizacja 08.2022

Szanowni Państwo,

Już można się rejestrować na nowej, innowacyjnej platformie WeRskills, zrzeszającej społeczność wokół umiejętności zawodowych i budownictwie!

Zapraszamy do rejestracji i udziału w rozwoju społeczności specjalistów i entuzjastów branży.

 

Link do platformy.

 


#aktualizacja 08.2022

Szanowni Państwo,

Stowarzyszenie „Kreatywni dla biznesu” realizuje projekt z międzynarodowymi Partnerami pt.: „ROZBUDŹ W SOBIE KREATYWNOŚĆ”. Głównym celem projektu jest poprawa włączenia społecznego w edukacji dorosłych w zakresie kreatywności poprzez zwiększenie kompetencji edukatorów w zakresie dotarcia do dorosłych, zmotywowania ich do rozpoczęcia i kontynuowania nauki oraz wsparcia doradczego w celu wprowadzenia ich na ścieżkę uczenia się przez całe życie.

W projekcie biorą udział 4 organizacje z różnych części Europy: z Polski – Stowarzyszenie „Kreatywni dla biznesu” oraz Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, z Bułgarii – Global Organization For Development /G.O.D./), z Irlandii – Edu Smart Traning Centre Limited.

Chcemy się podzielić z Państwem rezultatami wypracowanymi w ramach projektu.

Jest nimi poradnik pt. „Metodyka nauczania osób dorosłych oraz standard pracy edukatora w dobie COVID”.

Vademecum zostało opracowane z myślą o edukatorach osób dorosłych i jest, między innymi, odpowiedzią na następujące pytania:

  • Jakie kwalifikacje i kompetencje powinien mieć edukator w pracy zdalnej z dorosłymi?
  • Jak współpracować, motywować i podtrzymywać chęć edukacji wśród osób dorosłych?
  • Z jakich narzędzi i komunikatorów korzystać podczas zdalnego nauczania osób dorosłych?

Ponadto, w poradniku zostały opisane nowe zasady pracy w formie zdalnej oraz zmiany stylu pracy po pandemii w Polsce, Bułgarii i Irlandii.

Opracowane zostały również scenariusze zajęć zawierające metody aktywizacji np. odgrywanie ról, rozwijanie wyobraźni, praca z tekstem i wiele innych.

 

W materiałach uwzględniono tematy takie jak:

  • Jak radzić sobie ze stresem?
  • Zachowanie agresywne, manipulacyjne, uległe i agresywne,
  • Asertywne odmawianie w praktyce, wyrażanie trudnych emocji i przyjmowanie krytyki.
  • Stawianie jasnych granic.

Zachęcamy do lektury.

Będziemy wdzięczni za udostępnienie informacji o wypracowanych rezultatach na Państwa stronach.

 

Zespół FERI


#aktualizacja 08.2022

Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji zaprasza serdecznie do udziału!

We are happy to invite you to a webinar related to our EU-funded project FuturEnzyme, the CLIB Forum

“Fantastic enzymes: Where and how to find them”

on

06 September 2022, 10.00 – 13.00 h CET, online

 

The development of sustainable and resource-saving processes is a major focus of R&D&I work, also supported heavily by the European Commission as part of the Green Deal and the sustainability efforts. In this context, biotechnology is already acting as a facilitator to achieve a circular economy and a bioeconomy.

 

The EU-funded project FuturEnzyme is trying to achieve big goals with the identification, optimisation, production and application of innovative enzymes to support the transformation of various industrial sectors and their consumer products. We are looking forward to presenting the competences and topics we acquire or work on in FuturEnzyme to an interested international audience.

 

With this CLIB Forum event, we want to emphasise and promote the need for collaboration between researchers, entrepreneurs, and manufacturers for a greener and more sustainable future. Furthermore, policy makers, funding bodies, investors and consumers are happily invited to join this event.

 

The FuturEnzyme project partners CSICBarcelona Supercomputing Center and the University of Hamburg will present their activities in the project and beyond. A detailed programme will be published in the following days on this event site.

 

Participation is free, but you will need to register. The registration is open from now on until 04 September 2022.

 


#aktualizacja 07.2022

Szanowni Państwo,

kolejny etap za nami w projekcie „Transversals skills in time of COVID”! Wspólnie z Partnerami zakończyliśmy opracowywanie różnych materiałów oraz Poradnika dla Nauczycieli i Trenerów kształcenia zawodowego.
Zapraszamy do zapoznania się!

Niebawem wszystkie materiały będziemy udostępniać dla Państwa na specjalnej platformie dedykowanej wypracowanym rezultatom w ramach realizowanych przedsięwzięć edukacyjnych!

Zespół FERI

 

METHODOLOGICAL_GUIDE _FOR_VOCATIONAL_EDUCATION_TEACHERS_ENG

PORADNIK_METODYCZNY_NAUCZYCIELA_KSZTAŁCENIA_ZAWODOWEGO

 


#aktualizacja 07.2022

W imieniu naszego Partnera Green Industry Foundation zapraszamy do udziału w badaniu! Zachęcamy przedstawicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) do wzięcia udziału w badaniu dotyczącym problematyki „zielonych” kompetencji.

Zależy nam na Państwa odpowiedziach, dzięki nim nasza praca badawcza pozwoli na lepsze zrozumienie tematu zrównoważonego rozwoju w
polskich MMŚP i przygotowanie programów szkoleniowych dopasowanych do potrzeb rynkowych.

Link: https://forms.gle/Rxg2A8vRuwyMgag67


#aktualizacja 04.2022

Szanowni Państwo,

aktualnie realizujemy projekt „Develop Your Creativity”, którego celem jest poprawa włączenia społecznego w edukacji dorosłych w zakresie kreatywności poprzez zwiększenie kompetencji edukatorów w zakresie dotarcia do dorosłych, zmotywowania ich do rozpoczęcia i kontynuowania nauki oraz wsparcia doradczego w celu wprowadzenia ich na ścieżkę uczenia się przez całe życie. W ramach projektu został opracowany poradnik pn. „Metodyka nauczania osób dorosłych oraz standard pracy edukatora w dobie COVID”.

Vademecum zostało opracowane z myślą o edukatorach osób dorosłych i jest między innymi odpowiedzią na następujące pytania:

  • Jakie kwalifikacje i kompetencje powinien mieć edukator w pracy zdalnej z dorosłymi❓
  • Jak współpracować, motywować i podtrzymywać chęć edukacji wśród osób dorosłych❓
  • Z jakich narzędzi i komunikatorów korzystać podczas zdalnego nauczania osób dorosłych❓

Ponadto, w poradniku zostały opisane nowe zasady pracy w formie zdalnej oraz zmiany stylu pracy po pandemii  w Polsce 🇵🇱, Bułgarii🇧🇬 i Irlandii🇮🇪.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do lektury i śledzenia projektu na fanpage Lidera Projektu – Stowarzyszenia „Kreatywni dla biznesu” oraz stronie internetowej Stowarzyszenia.

PORADNIK DO POBRANIA

 

Wkrótce dostępne będą również scenariusze zajęć dla edukatorów dotyczące szeroko rozumianej kultury, która zostanie przedstawiona w różnych formach i odsłonach tj. teatr, obraz, muzyka i wielu innych.

 

Pozdrawiamy serdecznie,
Zespół FERI

 


#aktualizacja 03.2022

Zielona chemia

Szanowni Państwo,

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że w dniu  24 marca 2022 decyzją zarządu Zachodniopomorskiego Klastra Chemicznego Zielona Chemia (www.zielonachemia.eu)  Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji została przyjęta w poczet jego członków.

Jest to dla nas ogromne wyróżnienie! Jesteśmy zaszczyceni! Dziękujemy!

Pierwsze spotkanie już przed nami! Barcelona – międzynarodowe targi Alimentaria 2022 „The International Food, Drinks and Food Service Trade Show” (www.alimentaria.com).

Z nową energią zaczynamy 2 kwartał 2022!

Do zobaczenia!

Zespół FERI

 


#aktualizacja 03.2022

Stand witk Ukraine

 


 

#aktualizacja 02.2022

Projekt rozpoczęty. Prezentujemy Państwu nasze nowe logo projektu „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji”!

EDUKATOR

Dziękujemy naszemu Partnerowi Made in Media z Łodzi za kolejne ciekawe graficzne pomysły! Polecamy madeinmedia.pl do współpracy!


 

#aktualizacja 01.2022

W Dublinie odbyliśmy otwarte spotkanie ekspertów w celu wzmocnienia współpracy międzynarodowej!

Wspólnie z naszymi Partnerami z Irlandii rozmawialiśmy o nowych pomysłach w nadchodzących konkursach w roku 2022! Spotkanie odbyło się w hotelu Camden Court w Dublinie! Zasłużone wyjście na miasto i chwila relaksu, po wielogodzinnej burzy mózgów!

Mamy przygotowane fiszki projektowe, teraz czas przełożyć je na wnioski aplikacyjne! Takie spotkania mają służyć rozwijaniu i wymianie wiedzy, rozwijaniu współpracy międzynarodowej i zachęcać do takiej współpracy, aby ułatwiać wymianę doświadczeń między Partnerami. Nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego miejsca na spotkanie! Niesamowita atmosfera, świetna obsługa i doskonałe jedzenie!

 

Dublin 2022


 

#aktualizacja 01.2022

CSRIdeą, która wymaga od właściciela, menedżera czy przedsiębiorcy znacznie szerszego spojrzenia na zobowiązania przedsiębiorstwa, jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (cor- porate social responsibility – CSR).
Rozumienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zależy w znacznej mierze od tego, jaką rolę przypisuje się przedsiębiorstwom w systemie społeczno-gospodarczym i czego oczekuje się od przedsiębiorców względem społeczeństwa.
Uznawany system wartości ma tak- że istotne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw nie tylko w aspektach związanych z CSR, ale także, a może przede wszystkim ESG.
Jak założenia ESG & CSR są wykorzystywane w praktyce? Czy obejmuje to zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami?
Co przygotował rynek pracy dla osób, które mogą być grupą wykluczoną społecznie?
Podczas wczorajszego spotkania w Dublinie przedstawicielami Autpost Limited poruszyliśmy temat ESG, CSR, „Zielonej Polski” i dobrych metod, które możemy wypracować globalnie.
Kolejne spotkania już wkrótce!

 

 


 

#aktualizacja 01.2022

Nowy Rok 2022 witamy z nowymi inicjatywami!
Z dniem 1 lutego rozpoczniemy nasz własny projekt pt. „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych” w ramach programu Erasmus+. Już nie możemy doczekać się pierwszego spotkania!

 


#aktualizacja 01.2022

Szanowni Państwo,

wraz z zamknięciem roku 2021 zakończyliśmy z sukcesem projekt  „e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych”. Wszystkim dziękujemy za udział i zaangażowanie! Cieszymy się, że mogliśmy być częścią programu na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025.

 


#aktualizacja 12.2021

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy 2022 Rok.

Mamy nadzieję, że spędzicie je w rodzinnej atmosferze, odpoczywając i wyciszając się z dala od codziennych spraw.


#aktualizacja 12.2021

7 grudnia 2021 odbyliśmy niezwykle inspirujące spotkanie z Prezes Anną Szóstakiewicz (Spółka UNIQATE) dotyczące Mazowieckiej Doliny Wodorowej. W obszarze wodoru w Polsce dzieje się co raz więcej, co nas bardzo cieszy. Mamy sporo do zrobienia: kwalifikacje zawodowe, nowe zawody, podnoszenie świadomości obywateli, wymiana międzynarodowa dobrych praktyk, edukacja zawodowa i kształcenie wyższe – to wszystko przed nami!

 


#aktualizacja 11.2021

W dniach 4-5 listopada 2021 wzięliśmy udział w VII Kongresie Klastry Polskie w Szczecinie. Bardzo dziękujemy za intelektualną ucztę ze wspaniałą oprawą organizacyjną i artystyczną! Szczególne podziękowania dla Zarządu Zachodniopomorskiego Klastra Chemicznego „Zielona Chemia”! https://7kongres.klastrypolskie.pl/

 


#aktualizacja 11.2021

Szanowni Państwo,

Za nami kolejne spotkanie międzynarodowe w projekcie WeRskills w ramach partnerstwa międzynarodowego dofinansowanego w programu Erasmus+. To było ciekawe spotkania i dobrze było się spotkać na żywo oraz móc przedyskutować plany projektu. Partnerzy omówili m.in. bieżące działania projektowe w tym głównie platformę, którą tworzy FERI. Ponadto była to doskonała okazja w partnerstwie aby porozmawiać o kolejnych działań, wdrażanych zadaniach pilotażowych, konkursach umiejętności z suchej zabudowy i wielu innych. Czekamy na kolejne wspólne spotkanie.

 


#aktualizacja 11.2021

Szanowni Państwo,

Z końcem września 2021 zakończyliśmy pracę nad raportem dotyczacy. Kompetencii personlanych i społecznych w branży ekonomiczno-administracyjnej w ramach projektu „Transversals skills in time of COVID”. Wszystkim Państwu, którzy brali udział w badaniach bardzo dziękujemy za wsparcie w docieraniu do danych. Państwa aktywność pozwoliła na wygenerowanie wniosków. Mamy nadzieję, że Raport spotka sie z Państwa uznaniem. Zabieramy się za materiały edukacyjne, skoro określiliście Państwo luki kompetencyjne dla naszej branży ekonomiczno-adminiatracyjnej.

ZAPRASZAMY DO LEKTURY!

 

 RAPORT w wersji polskiej

 RAPORT w wersji angielskiej

 RAPORT w wersji greckiej

 


#aktualizacja 10.2021

Zespół FERI zostały zaproszony do projektu TC: „Art for life” przez Lidera projektu Die Kinderfreunde z Austrii. Nie możemy się doczekać spotkania i wyjazdu na warsztaty w 2022! Wymiana doświadczeń i pomysłów to jest to co lubimy najbardziej!

 


#aktualizacja 09.2021

„e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych”  – projekt startuje! 

FERI realizuje zadanie publiczne „e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych, współfinansowanego  w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025 Edycja 2021.

Projekt skierowany jest do mieszkańców województwa małopolskiego, którzy ukończyli 60 lat, są aktywni społecznie i posiadają minimalną znajomość nowoczesnych technologii.

Uczestnicy zostaną zaangażowani w działania wolontariacie dla seniorów z zakresu edukacji i włączenia cyfrowego. Zaplanowaliśmy dla uczestników szereg działań, mi.in udział w szkoleniach, warsztatach, coachingu, prowadzenie wolontariatu, jako samodzielny mentor,  a wszystkie te działania prowadzić będą do aktywizacji seniorów i upowszechniania i wdrażania rozwiązań technologicznych przyjaznych osobom starszym.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z Fundacją.

Szczegółowe informacje dostępne są na stornie internetowej www.feri.org.pl

Jesteśmy również do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu 692 619 499  – odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące projektu, a także wspomożemy na każdym etapie procesu rekrutacji.


#aktualizacja 09.2021

Eliminacje Ogólnopolskie Systemy Suchej Zabudowy Radom 2021 r.

W dniach 21 i 22 października 2021 w hali Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Radomiu odbędzie się konkurs budowlany Systemy Suchej Zabudowy Radom 2021.

Patronuje nam Prezydent Miasta Radomia Pan Radosław Witkowski.

Proponujemy praktyczną formułę zawodów opartą na procedurach międzynarodowych konkursów WorldSkills i EuroSkills, które promują praktyczną naukę zawodu oraz współpracę świata biznesu i pracy ze szkołami i innymi instytucjami kształcącymi zawodowo.

Zadaniem uczestników będzie wykonanie montażu SSZ pod czujnym okiem ekspertów na profesjonalnie przygotowanych stanowiskach.

Zamierzamy się również dobrze bawić!

Wydarzenie jest częścią międzynarodowego projektu Erasmus+ „WeRskills – platforma informacyjno-konsultacyjna wspierająca proces pozyskiwania talentów do udziału w konkursach umiejętności zawodowych na poziomie krajowym i europejskim” realizowanego przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, National Federation of Hungarian Building Contractors oraz Education & Information Technology Centre.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!


#aktualizacja 07.2021

Szanowni Państwo,

W ramach realizowanego projektu “Tranversal skills in time of COVID” zapraszamy wszystkich Pracodawców z branży ekonomiczno-administracyjnej o podzielenie się swoimi doświadczeniami dotyczącymi kompetencji pracowników, a także Nauczycieli kształcenia zawodowego branży ekonomiczno-administracyjnej. Wspólnie z naszymi Partnerami z Cypru i Irlandii będziemy pracować nad opisem kompetencji społecznych i personalnych dla branży ekonomiczno-administracyjnej uwzględniając zmiany spowodowane COVID-19. Państwa opinie, doświadczenie i wszelkie wskazówki bardzo pomogą nam na określenie luk kompetencyjnych, które są najważniejsze dla polskiego i europejskiego rynku pracy.

Zapraszamy do udziału w badaniu!

Dziękujemy za poświęcony czas!

Zespół FERI

 


#aktualizacja 06.2021

Szanowni Państwo,

Sukces Zespołu – działamy w projekcie “Tranversal skills in time of COVID”. Numer projektu 2020-1-PL01-KA226-VET-095699. Jesteśmy Liderem projektu i będziemy realizować go wspólnie z naszymi partnerami: EDU SMART TRAINING CENTRE z Irlandii oraz z EDITC LIMITED z Cypru. Projekt trwa od 05.2021-04.2023. Zapraszamy do śledzenia naszych kolejnych kroków i z przyjemnością będziemy informować o jego postępach.


#aktualizacja 05.2021

Szanowni Państwo,

Zapraszam do naszego kolejnego projektu w ramach dofinansowania programu Erasmus+. To kolejny sukces naszego Zespołu. Projekt pt. Develop your creativity jest działaniem w zakresie wsparcie edukacji osób dorosłych. Okres realizacji 06.2021-05.2023. Nasi partnerzy Kreatywni dla Biznesu (Polska), EDU SMART TRAINING CENTRE LIMITED (Irlandia) oraz Global Organisation for Development (Bułgaria). Zachęcamy do śledzenia wydarzeń i inicjatyw związanych z projektem.

#KRETA #DevelopYourCreativity #newproject #newhorizont #international #cooperation


#aktualizacja 04.2020

Szanowni Państwo,

Z przyjemnością informujemy o nowym partnerskim projekcie w międzynarodowym konsorcjum, którego FERI jest partnerem. Projekt dofinansowany z programu Erasmus+ pt. WeRskills – platforma informacyjno-konsultacyjna wspierająca proces pozyskiwania talentów do udziału w konkursach umiejętności zawodowych na poziomie krajowym i europejskim”. Realizowany w latach 2020-2022 przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, National Federation of Hungarian Building Contractors oraz Education & Information Technology Centre.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!


#aktualizacja 03.2020

Szanowni Państwo,

Miło nam poinformować, że w Konsorcjum zdobyliśmy kolejny projekt pt. EDUGAMEBOX w ramach konkursów i dofinansowania programu Erasmus+. Nasi partnerzy w projekcie to Nowe Motywacje Sp. z o.o. (Polska), INSTITUT INPRO (Czechy) oraz AESD (Rumunia). Projekt będzie realizowany w okresie XII.2019-XI.2021. Zapraszamy do korzystania z wypracowanych rezultatów projektu.


#aktualizacja 01.2020

Szanowni Państwo,

Informujemy, że zakończyliśmy z sukcesem wspólny projekt z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu oraz UK Butterflies z Wielkiej Brytanii. To nasze kolejne wspólne działanie, które przyniosło zakładane rezultaty. Projekt Grow it up dofinansowany został z programu Erasmus+, a rezultaty projektu znajdują się w zakładce projekty na naszej stronie www i stronach www partnerów.


#aktualizacja 01.2019

W dniu 21.01.2019 r. mieliśmy przyjemność świętować wspólnie z partnerem międzynarodowym wydarzenie Schools on Poland w Appleton Academy.

Inicjatywa zaangażowała wiele różnorodnych środowisk, a ilość uczestników potwierdziła ważność idei projektu. Przyszłościowo mamy nadzieję, że uda się wypracować program edukacyjny dot. praw człowieka, równości, różnorodności i krytycznego myślenia.

Trzymamy kciuki za inicjatywę!


#aktualizacja 09.2019

Szanowni Państwo,

w ramach II etapu projektu zostały wypracowane materiały dot. metody CALMFULNESS – zachęcamy do korzystania z nich. Metoda CALMFULNESS dedykowana jest do codziennej pracy terapeutów, nauczycieli, pedagogów i opiekunów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym i wykluczonej społecznie. Jednocześnie cały materiał może być wykorzystany w różnorodnych środowiskach pracy z młodzieżą i innymi grupami odbiorców.

Zachęcamy do aktywnego korzystania z programu!

Pobierz materiały w języku polskim

Pobierz materiały w języku angielskim


III MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE PROJEKTOWE – GROW IT UP!

 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu było organizatorem  III Międzynarodowego   Spotkania  Projektowego  w ramach projektu    pn: ” Grow it up- competences and framework for social system youth workers” realizowanym   przy wsparciu finansowym Komisji  Europejskiej w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa strategiczne NR PROJEKTU : 2018-1-PL01-KA205-050049

Spotkanie było zorganizowane w siedzibie Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu z udziałem Zarządu  Wice Starosty Pawła Kobielusza i Członka Zarządu Teresy Jankowskiej. Było  poświęcone dyskusji na temat  roli i znaczenia partnerstwa międzynarodowego  w procesie budowania kapitału społecznego, rozwijania współpracy oraz wymiany doświadczeń, było szansą   podjęcia dyskusji nad rozwiązaniami    węzłowych   problemów społecznych  w obszarach: cyberbezpieczeństwa, cyberprzemocy, hate crime, przemocy domowej i problematyki Brexitu, prawdopodobnych deportacji a tym samym konieczności przygotowania służb społecznych na terenie PL do pracy z klientem. Uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się  z działaniami prowadzonymi na terenie powiatu przez Policję,  Kierowników Ośrodków Pomocy Społecznej, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Oświęcimiu oraz Okręgowy Ośrodek dla Osób poszkodowanych Przestępstwem w Krakowie z Lokalnym Punktem w Oświęcimiu   i podjęcie dyskusji w kierunku szukania rozwiązań systemowych  w obszarach  :  Edukacji systemowej  na temat cyberbezpieczeństwa i cyberprzemocy, przeciwdziałania wykluczeniu  społecznemu – działania na rzecz równości płci, narodowości, osób niepełnosprawnych, przeciwdziałania przestępczości nieletnich, programów profilaktyczno- edukacyjnych.

W spotkaniu brali udział zaproszeni goście : Adam Taylor  i Munir Akhtar  z policji w West Yorkshire, Mark Waite  i Daryll Smith z Rady  i okręgu miasta Bradford w Wielkiej Brytanii, Aleksandra Marcinkowska  i Helen  Houlbrook eksperci z UK Butterfly LTD organizacji partnerskiej oraz Iwona Serafin z FERI organizacji partnerskiej z Krakowa.

Podzieli się strategiami, modelem działania, zwrócili uwagę na  różnice kulturowe.

Wnioskiem ze spotkania są planowane wizyty międzynarodowe  i budowanie wspólnej strategii w edukowaniu, profilaktyce  oraz skuteczne  reagowanie na działania przestępcze.


II szkolenie w Bradford – metoda CALMFULNESS

W dniach  3 do 6 lipca 2019r. odbyły się 2 warsztaty wyjazdowe  do metody  CALMFULNESS w ramach projektu  pn: ” Grow it up- competences and framework for social system youth workers” realizowane   przy wsparciu finansowym Komisji  Europejskiej w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa strategiczne, nr projektu 2018-1-PL01-KA205-050049.

Warsztaty były  zorganizowane   w ramach działania C2 w Bradford -Wielka Brytania,  trwały  4 dni (po 8 godzin każdego dnia, oraz 2 dni podróży) w dniach 2 – 7 lipiec  2019r.

W warsztatach wzięła stała grupa 12 osób – wychowawców, opiekunów, terapeutów, nauczycieli i pedagogów pracujących na co dzień z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym i wykluczoną społecznie z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, Domu Dziecka w Oświęcimiu, Placówki Opiekuńczo Wychowawczej w Kętach, Powiatowej Komendy Policji w Oświęcimiu, PZ nr 10 w Kętach. Każdy z uczestników to przedstawiciel (pracownik, współpracownik) organizacji wnioskującej PCPR i  partnera – Fundacji Edukacji, Rozwoju i Innowacji. Każdy z nich jest potencjalnym użytkownikiem wypracowanej metody.

Uczestnicy zostali przeszkoleni w ramach krótkiego programu szkoleniowego z jego stosowania i użytkowania scenariuszy Calmfulness  do pracy z lękiem , które powstały w ramach projektu. Uczestnicy w trakcie projektu nabyli wiedzę na temat  funkcji lęku i zaburzeń lękowych, lęku społecznego, fobii szkolnej, podnieśli umiejętności praktyczne w zakresie radzenia sobie z lękiem,  nauczyli się rozpoznawać objawy lękowe i skutecznie im przeciwdziałać za pomocą metod i technik relaksacyjnych, oddechowych , wyobrażeniowych, wzrosła ich umiejętność pracy z młodzieżą mającą trudności komunikacyjne w grupie oraz podczas rozmowy kwalifikacyjnej, poznali metod autoprezentacji, znają   znacznie gestów i mowy ciała w stresie. Uczestnicy nauczyli się postrzegać „ problematyczne” zachowania jak oznaki niepokoju, stresu lub strachu. Omawiane były sytuacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej, autoprezentacji, konfliktu w grupie, fobii szkolnej. Uczestnicy dowiedzieli się jak określić czynniki stresogenne dla konkretnej osoby, jak mogą je zmniejszyć i nauczyć młodzież metod samoregulacji.

Wszystkie wnioski, rekomendacje i wypracowane rozwiązania zostały  przeanalizowane przez ekspertów projektu i włączone do rezultatu O2 w odpowiednim kształcie. Taka wymiana doświadczeń, praktyk, problemów i wspólne dopracowywanie rozwiązań urealnia możliwość stosowania metod w różnych środowiskach.

Podczas warsztatów zapewnione zostały materiały szkoleniowe oraz catering dla każdego uczestnika. Przedstawiona też została  ścieżka dostępu do wszelkich wypracowanych w ramach projektu produktów (zarówno w języku angielskim jak i polskim) – każdy zainteresowany będzie mieć do nich wolny dostęp, bez żadnych ograniczeń, zostały zaprezentowane ostateczne materiały do metody O1  Self Starting. Sala szkoleniowa była  wyposażona w niezbędny sprzęt do tego typu szkoleń (rzutnik, flipchart, laptop, pisaki, duże kartki, kartki post-it, oraz inne edukacyjne narzędzia niezbędne do testowania metod.y Uczestnicy szkoleń na koniec 4 dniowego warsztatu otrzymali 2 certyfikaty. Każdy uczestnik będzie  miał możliwość konsultacji z ekspertami projektowymi zastosowań i kierunków działań w trakcie wdrażania metody O2 w praktyce w pracy własnej z młodzieżą przez cały czas trwania projektu, a także 3 miesiące po zakończeniu projektu (konsultacje follow up – online).

Uczestnicy wzięli udział w dodatkowym szkoleniu na temat równości i różnorodności prowadzonym przez Darryla  Smitha z Bradford Metropolitan District , odwiedzili The Good Shepard Centre – centrum pomocy rodzinie, zwiedzali historyczną część Ratusza wraz z więzieniem z XVII WIEKU, Sądem dla dzieci i dorosłych oraz Izbą Lordów. Na terenie Ratusza odbyło się spotkanie z bezdomnym obywatelem Jamajki, który przybliżył  grupie problem ludzi bezdomnych różnych narodowości  na terenie UK.


Szanowni Państwo,

w ramach I etapu projektu zostały wypracowane materiały dot. metody SELF STARTING – zachęcamy do korzystania z materiałów. Metoda SELF STARTING dedykowana jest codziennej pracy dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i opiekunów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym i wykluczonej społecznie. Jednocześnie cały materiał może być wykorzystany w różnorodnych środowiskach pracy z młodzieżą i innymi grupami odbiorców.

Zachęcamy do aktywnego korzystania z programu!


II międzynarodowe spotkanie projektowe w Bradford

Dnia 29 marca 2019 roku w Bradford odbyło się 2 międzynarodowe spotkanie ekspertów w projekcie ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne pt.: „ Grow it up- competences and framework for social system youth workers” . Organizatorem spotkania był partner projektu, organizacja non profit UK-BUTTERFLIES LTD Z Wielkiej Brytanii. Liderem projektu jest Powiat Oświęcimski a realizatorem działań Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.

W spotkaniu z ramienia Lidera brali udział, Starosta Powiatu Oświęcimskiego – Marcin Niedziela i wice Starosta Powiatu Oświęcimskiego – Paweł Kobielusz a także odpowiedzialna za prowadzenie i wdrożenie efektów dyrektor PCPR w Oświęcimiu – Renata Fijałkowska oraz ekspert- Anna Maj. W spotkaniu czynny udział brali przedstawiciele partnera z Fundacji Edukacji Rozwoju i Innowacji z Krakowa ekspert Magdalena Stusińska- Krywalska i Iwona Serafin oraz gospodarzy UK- Butterflies Ltd. – Saeed Younas Managing Director , Dominika Marcinkowska Projekt Coordinator, Joanna Maslajek Chief Executive Director, Savannah Betridge expert project.

Na spotkaniu omówione zostały produkty z pierwszego etapu realizacji projektu Self Starting , czyli scenariusze do pracy z młodzieżą, indywidulane karty pracy, terapeutyczne karty pracy i inne narzędzia do pracy z młodzieżą dla specjalistów. Omówione też zostały wyniki ankiet ewaluacyjnych po przeprowadzonych pilotażowych warsztatach z młodzieżą. Ich potrzeby oraz metody i zakres tematyczny jakich oczekują adresaci narzędzi. W trakcie spotkania została omówiona tematyka kolejnych narzędzi do części Calmfulness, podzielone zostały zadania pomiędzy lidera a partnerów. Ważną częścią spotkania było przeprowadzone przez funkcjonariuszy okręgu Yorkshire ds. cyberprzestępczości szkolenie dla uczestników jakie prowadzone są dla specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą na terenie Wielkiej Brytanii. Treści szkolenia są oparte na wiedzy i doświadczeniu funkcjonariuszy w walce z cyberprzestępczością dzieci do dzieci i dorosłych do dzieci. Zwrócona została uwaga na konieczność edukowania specjalistów, rodziców i dzieci. W trakcie spotkania został zaplanowany harmonogram drugiego szkolenia dla trenerów, jakie są realizowane do tego działania. Szkolenie odbędzie się w lipcu 2019r. dla grupy 12 osób, pracowników jednostek pomocy społecznej i edukacji z terenu powiatu oświęcimskiego.


Szanowni Państwo,

Na Państwa ręce oddajemy publikację pt. „Energetyka zrównoważona – WODÓR”, która została opracowana w ścisłej współpracy z Grupą Azoty S.A., zaś patronat nad publikacją objęło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Publikacja jest adresowana do decydentów, firm, korporacji, organizacji pozarządowych, a także osób interesujących się tematyką ekologicznej energii – w szczególności zastosowaniem wodoru w obszarach inwestycyjnych.

W ramach publikacji nawiązujemy do idei zrównoważonego rozwoju, która określa taki sposób działania gospodarczego, który jest oparty o równowagę ekologiczną. Energia, której źródłem jest wodór – jest rozwiązaniem bezpiecznym dla środowiska, a w opinii ekspertów świata nauki i biznesu – może stać się realną alternatywą dla gospodarek opartych o energię pochodzącą z ropy, gazu, a – w przypadku Polski – zasobów węgla. Nasi eksperci wskazują niejednokrotnie bariery systemowe, które stoją na przeszkodzie efektywnemu wprowadzeniu wodoru jako paliwa. Powołanie do życia Zespołu Parlamentarnego Polska Wodorowa wydaje się być dobrym krokiem do ważnych zmian legislacyjnych w naszym kraju.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem tutaj!
Zarząd FERI


SPOTKANIE EKSPERCKIE – LUTY 2018

Spotkanie w Bradford, Wielka Brytania w dniach 1-3 luty 2018 z partnerami i przedstawicielami:

  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny z Oświęcimia
  • UK Butterflies LTD z Bradford
  • FERI z Krakowa

W trakcie 3 dni zrealizowano burzę mózgów, trzy dniowe warsztaty dotyczące opracowywanych wspólnie projektów do programu Erasmus+. Trwały intensywne dyskusje, i wymiana doświadczeń. W ten sposób tworzą się dobre projekty! Efektem spotkania są 2 projekty w ramach sektora Młodzież: projekt wymiany międzynarodowej (PCPR oraz UK-Butterflies z doradczą rolą FERI) oraz projekt partnerstw strategicznych (partnerstwo 3 instytucji: PCPR, UK Butterflies i FERI).

Przed nami dalsze wspólne plany i działania! Takie spotkania są niezbędne dla stworzenia dobrych międzynarodowych rozwiązań!

Dziękujemy UK-Butterflies za cudowne przyjęcie i organizację naszej wspólnej pracy! Dobra energia była z nami w Bradford!

Zespół FERI


Szanowni Państwo,

Z przyjemnością informujemy, że firma EVACO Sp. z o.o. z Krakowa w ramach projektu „Partnerstwo ponadnarodowe HORECA – uczenie się przez całe życie” opracowała model kształcenia osób dorosłych w branży HORECA. Celem projektu było zwiększenie dostępu do uczenia się przez całe życie osób dorosłych pracjących w branży HORECA poprzez wdrożenie i wypracowanie nowatorskiego Modelu Nowoczesnego Uczenia się Dorosłych HORECA, dzięki współpracy z partnerami ponadnarodowymi oraz czerpaniu wiedzy z doświadczeń brytyjskich.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się pod linkiem: http://evaco.com.pl/projekty-unijne/projekty/


Jak mądrze lubić siebie ? Warsztaty dla młodzieży przygotowane w ramach projektu z Filozofii oraz Aktywnych metod radzenia sobie ze stresem.

Warsztaty zostały przygotowane przez studentów 1 roku kierunku Psychologia, Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi.

„Tylko w sobie samym każdy nosi swój skarb i tam źródło znajduje natchnienia”. To twierdzenie Sokratesa zdaje się uzasadniać celowość poszukiwania odpowiedzi na pytanie „Jak mądrze lubić siebie?”.

Ten wybitny grecki filozof głęboko wierzył w ludzi, w ich ogromny potencjał, mądrość, zasoby wewnętrzne, wrodzoną wiedzę.

Destrukcyjne przekonania na swój temat, niska samoocena i poczucie własnej wartości potrafią utrudnić funkcjonowanie w społeczeństwie i są źródłem stresu. A przecież rozwiązanie wydaje się tak oczywiste… wystarczy polubić siebie! Zaakceptować swoje wady i niedoskonałości, zamieć podejścia muszę” na „chcę”, „problem” na „sytuacja”.

Jeżeli wiemy co zrobić pozostaje nam odpowiedzieć na pytanie: jak to zrobić ? Jak mądrze lubić siebie ?

Z pomocą przychodzi nam Sokrates ze swoją filozofią. Jego ulubionym zajęciem były rozmowy z ludźmi – dialog sokratejski. Zadając pytania skłaniał rozmówcę do szukania w sobie prawdy i mądrości.

Umiejętne przekształcenie destrukcyjnych przekonań na takie, które będą dla nas wspierające, odszukanie w sobie potencjału, samoakceptacja oraz mądre lubienie siebie to klucz do sukcesu. Ważną rolę w tym procesie odgrywa także eliminacja bądź ograniczenie czynników stresogennych za pomocą różnorodnych technik relaksacyjnych i pracy z ciałem.

Dialog sokratejski jest jednym z narzędzi stosowanych w psychoterapii czy coachingu. Według tej metody to my sami posiadamy wszelkie zasoby, by osiągnąć to, czego chcemy i potrzebujemy i odpowiedzieć sobie na pytanie : Jak mądrze lubić siebie ?

To od nas zaczyna się zmiana, to my jesteśmy początkiem, punktem wyjścia na każdej drodze. Jeśli myślimy, że możemy to możemy.

Jeśli myślimy, że nie możemy, to nie możemy. Przygotowane przez nas warsztaty to działania nakierowane na samorozwój. To poznanie siebie, samoakceptacja, polubienie siebie i swoich wad, pozbycie się barier, zyskanie świadomości własnych zasobów, umiejętności radzenia sobie ze stresem, a co za tym idzie nabycie takich umiejętności, które pozwolą zaspokoić nasze potrzeby, by funkcjonowanie w społeczeństwie było łatwiejsze. Wszystko to z wykorzystaniem prostych i przyjaznych metod i narzędzi.

Jak więc mądrze lubić siebie? Tego własnie dowiecie sie na naszych warsztatach.

DATA: 25 listopada 2017

CZAS TRWANIA: 11:00 do 15:30

MIEJSCE: Dom Dziecka w Oświęcimiu


uk spotUK SPOT

We współpracy z firmą UK SPOT z Bradford Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji przeprowadziła na początku 2016r. wspólne badanie wśród Polonii, które potwierdziły problemy Polaków z doborem właściwych produktów i utrzymaniem w domu zasad zdrowego żywienia. Problem otyłości wciąż wzrasta. Chcąc pomóc i zapobiegać postanowiliśmy na bazie doświadczeń po programie dla osób 50+ „Zdrowa dojrzałość” opracować na potrzeby polskich rodzin w Wielkiej Brytanii program  „Zdrowe życie”. Pilotażowo przeprowadziliśmy warsztaty dla 15 osób w połowie 2016 roku.

W ramach programu poruszaliśmy następujące tematy:

  • Fakty i mity o nawadnianiu – co pić, kiedy i dlaczego,
  • Kupuję i gotuję bez konserwantów,
  • Z cukrem czy bez cukru,
  • Przygotowywanie potraw.

Każde spotkanie otwieraliśmy wykładem wprowadzającym, a potem było wspólne gotowanie oraz rozmowy. Każdy opowiadał swoje przyzwyczajenia, wspólnie szukaliśmy najlepszych rozwiązań. Kuchnia brytyjska różni się znacząco od polskich tradycji, ale staraliśmy się znajdować dobre rozwiązania: proste w obsłudze i mieszczące się w racjonalnym budżecie. Dyskusji nie było końca!

W trakcie indywidualnych sesji coachingowych budowaliśmy programy żywieniowe uwzględniając warunki brytyjskie, budżety domowe oraz możliwości czasowe rodzin. Ponadto w sesjach często brali udział członkowie rodzin, którzy wspólnie razem podejmowali decyzje, co do zmian stylu życia. Wiele  rozmów dotyczyło także form spędzania czasu wolnego i próby nauczenia się spędzania czasu w sposób aktywny, a nie pasywny:  „Be Active” – stało się drugim hasłem naszych spotkań.

UK SPOT to firma założona w 2010 r. Prowadzona jednocześnie w Wielkiej Brytanii i Polsce. Specjalizuje się w tworzeniu programów szkoleń kompetencyjnych, opartych o przyjęte standardy brytyjskie. Ma ich na swoim koncie ponad 100. Realizuje szkolenia i kursy menadżerskie dla kobiet, głównie w Leeds i Bradford oraz pełni działania konsultingowe w zakresie doradztwa personalnego. Ponad to UK SPOT oferuje również szereg kursów e-learingowych i kursów stacjonarnych spersonalizowanych na potrzeby polskojęzycznego klienta. UK SPOT organizuje sesje coachingowe i treningi grupowe oferujące wiedzę z zakresu: kontroli personelu, asertywności, żeńskiego przywództwa, rozwiązywania konfliktów zespołowych, umiejętności na temat zarządzania i komunikacji.


Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu

Od września 2016 r. rozpoczęliśmy współpracę projektową ze Starostwem Powiatowym w Oświęcimiu. Zajmując się edukacją dla dzieci FERI zaangażowało się w przygotowanie projektów kulturalnych w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich we współpracy ze Starostwem dla dzieci z Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Kętach. Placówka prowadzona przez p. Renatę Fijałkowską – wspaniałą dyrektorkę z olbrzymim sercem i ciekawymi pomysłami. Wspólnie opracowaliśmy projekt.
Teraz pozostaje trzymać kciuki za sukces!


Be Clever – Smart Blended Learning C.I.C

5 grudnia 2016r. Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji współorganizowała otwarte spotkanie z Konsul Karoliną Kowalczyk z Manchester. Spotkanie miało miejsce w Bradford.
Temat spotkania: sprawy obywatelskie.To ważne, aby słuchać głosów Polonii!

Spotkanie z Konsul Karoliną Kowalczyk z Manchester


WARSZTATY: „Nauka przez zabawę”, jesień 2016

W czasie jesieni 2016 Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji przeprowadziła dla dzieci rodzin polskich w Bradford cykl zajęć na podstawie materiałów „Droga ucznia do sukcesu” – pilatożowe wdrożenie.

Zrealizowaliśmy następujące tematy:

  • „Bezpieczeństwo na drodze”,
  • „Mapa Polski”,
  • „Mapa Unii Europejskiej”,
  • „Stolica i symbole narodowe”;
  • „Zawody”.

W zajęciach wzięło udział prawie 30 dzieci. Korzystaliśmy z multimedialnych materiałów jak gry komputerowe, ale także z szeregu ćwiczeń i zadań wypracowanych w programie. Wszystko w dobrej atmosferze i z uśmiechem! Kreatywność naszych Maluchów jest niezwykła, takie lekcje dają siłę do dalszego rozwijania naszych edukacyjnych produktów!

Równolegle dla rodziców prowadziliśmy warsztaty jak wykorzystywać pakiety multimedialne „Droga ucznia do sukcesu” zawierające gry multimedialne, pliki muzyczne, zadania, ćwiczenia, krzyżówki, kolorowanki i inne propozycje w trakcie nauki w domu. Zaprezentowano 20 pakietów wraz z pełnymi scenariuszami oraz dodatkowymi narzędziami. Rodzice ćwiczyli na sobie wykorzystanie poszczególnych elementów jako formę wspólnego spędzania czasu z dzieckiem.


Dzień Dziecka – Bradford 2016

Pierwszy czerwca to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. Jest to też nie lada wyzwanie dla rodziców. W tym roku postanowiliśmy pokryć część wydatków związanych z Dniem Dziecka. Wspólnie z brytyjską firmą BE CLEVER C.I.C. postanowiliśmy zorganizować wycieczkę z różnymi atrakcjami przygotowanymi z myślą o tych małych i tych znacznie większych dzieciach.

Fundacja FERI pokryła część wydatków związanych z wyjazdem grupy polonijnej do wesołego miasteczka w Blackpool w Wielkiej Brytanii. Rodzinny wyjazd integracyjny dla większości uczestników był pierwszym tego rodzajem wyjazdem. Była to dobra okazja do zintegrowania społeczności lokalnej,  przełamania modelu biernego spędzania czasu wolnego, zacieśnienie więzi rodzinnych, odpoczęcia od problemów życia codziennego. Ponadto wyjazd ten miał na celu pomoc we wzajemnym poznaniu się uczestników oraz ich integrację w grupie.

Fantastyczne przeżycia, znakomita atmosfera, ciekawe miejsce, wiele rozrywek,  – tak w skrócie ocenili wyjazd integracyjny uczestnicy wycieczki. Nikt nie miał prawa narzekać na nudę. Dzieci dzielnie pieszo pokonały długą trasę w deszczu pod kolorowymi parasolami. Prośby uczestników zostały wysłuchane i dane nam było spędzić cały dzień bez deszczu.


Konferencja „Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji” – 14.05.2016

Warsztaty w Wielkiej Brytanii „Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji”.

We współpracy z brytyjską organizacją BE CLEVER mieliśmy zaszczyt przygotować warsztaty ”Granty dla szkół sobotnich – praktyczne aspekty sporządzania wniosków projektowych na przykładzie wybranej aplikacji”. Przedstawiciele naszej fundacji odwiedzili Bradford i Manchester, gdzie spotkali się z panią konsul, Barbarą Armatys podczas prowadzonego szkolenia.

Wspólne działania międzynarodowe oraz współpraca podczas realizacji projektu wytworzyły w liderach poczucie przynależności, solidarności, odpowiedzialności i motywacji w środowisku polonijnym w Wielkiej Brytanii.
Zostało poruszonych wiele ważnych kwestii, z którymi borykają się nauczyciele i kadra zarządzająca polonijnych szkół sobotnich w Wielkiej Brytanii. Nasi przedstawiciele odpowiedzieli na wiele pytań i poruszyli wiele istotnych kwestii.

Program warsztatów był następujący:

  • Wymogi formalne przed złożeniem wniosku – regulaminy i przewodniki
  • Od pomysłu do wniosku projektowego. Co to jest projekt?
  • Zarządzanie Cyklem Projektu
  • Faza planowania – ograniczenia i możliwości
  • Regulamin…nuda…
  • Wymagania formalne
  • Wskazówki…nuda…
  • Identyfikacja potrzeb. Dlaczego nasz projekt jest potrzebny? – dyskusja
  • Plan na projekt
  • Słowa ”klucze” – czyli na co są pieniądze i co chce przeczytać fundator, jak przekonać grantodawcę do naszego pomysłu
  • Kosztorys – jak szczegółowy musi być
  • Wdrożenie – uruchomienie i realizacja projektu
  • Przykładowe pytania w aplikacji – warsztaty pisania aplikacji na przykładzie aplikacji brytyjskiej – zajęcia praktyczne
  • Sesja pytań i odpowiedzi, ewaluacja, rozdanie materiałów i certyfikatów
  • Zamknięcie warsztatów i networking

Celem naszej współpracy międzynarodowej jest promowanie idei dialogu międzykulturowego i aktywnego obywatelstwa europejskiego w służbie społeczeństwu oraz kreowanie świadomych postaw obywatelskich Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii. Dzięki zreazlizowanym warsztatom w partnerstwie międzynarodowym nastapił rozwój kompetencji i ich umocnianie, innowacyjne myślenie oraz rozwój osobisty nauczycieli i kadry zarządzającej polonijnych szkół sobotnich.


logo fundacja-1

UK BUTTERFLY CHILD IN NEED

Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji w 2015 roku rozpoczęła współpracę z  międzynarodową fundacją UK Butterfly Child in Need z Bradford. Połaczenie potencjałów obydu organizacji  pozwoli nam jeszcze pełniej zrealizować nasze cele statutowe. UK Butterfly Child In Need LTD działa nieformalnie na terenie Bradford UK od 2011 roku. Instytucja została formalnie zarejestrowana w Companies House jako organizacja non profit 4 września 2013 roku. Zespół fundacji to osoby zaangażowane zawodowo, rodzinnie i społecznie. Każdy z nas jest ekspertem w swojej dziedzinie- mówi szefowa organizacji Agata Delsaint. Nasza organizacja działa zgodnie ze standardami prawa brytyjskiego i powstała z inicjatywy osób, które cechuje pasja, chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi oraz potrzeba budowania społeczeństwa obywatelskiego. Fundacja stawia przede wszystkim na budowanie relacji międzynarodowych oraz rozwój zaplecza badawczego.

W obszarze zainteresowań UK Butterfly Child In Need LTD leżą min.: takie priorytety jak:

  • Budowanie modelu kompetencji społecznych i pracowniczych. Zarząd fundacji współuczestniczył w realizacji projektu badawczego, którego celem było opracowanie modelu kompetencji menadżerów. Model kompetencji powstał w oparciu o własne badania, które opierały się na ankietach oraz wywiadach pogłębionych. Efekt badań oraz wypracowany model kompetencji został ujęty w publikacji.
  • Wspieranie społeczeństwa obywatelskiego poprzez organizowanie spotkań integracyjnych kształtujących tradycje poszczególnych grup etnicznych. Jednym z głównych celów fundacji, a tym samym powodem jej powstania była min. chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Organizacja proponuje spotkania otwarte dla licznych grup społecznym żyjących i pracujących w Bradford. Są to min.: matki z dziećmi, dzieci, Romowie, Muzułmanie.  To te spotkania pozwalają spełnić ten cel i wzmacniać społeczeństwo obywatelskie. Każde z organizowanych spotkań miało charakter otwarty lub warsztatowy.
  • Warsztaty szkoleniowe z zakresu miękkich umiejętności zarządzających to kolejny element budowy środowiska skupionego wokół fundacji: zarządzanie stresem, motywowanie, asertywność, delegowanie, budowanie relacji z biznesem. To tylko niektóre z licznie organizowanych przez fundację warsztatów. Nasze warsztaty są unikalne i prowadzone według autorskich programów. Oferujemy kompleksowe wsparcie i pomoc w rozwoju osobistym od „malucha” do dorosłego, od wsparcia profesjonalistów przez pracę z dziećmi i rodzinami do coachingu zawodowego oraz szkoleń i warsztatów.
  • Zarząd fundacji wspiera również rodziny wielodzietne organizując dla nich wsparcie w postaci organizacji czasu wolnego dla dzieci czy też zajęć organizowanych dla rodziców wspierających ich w codziennych zmaganiach. Spotkania takie jak: kreatywne zabawy rodziców z dzieckiem, organizacja czasu wolnego, wsparcie administracyjne są nieodłącznym elementem budowania wizerunku fundacji.

Nasza wspólna współpraca jest początkiem nowej drogi w budowaniu społeczeństwa otwartego na dialog i porozumienia ponad podziałami. Chętnie będziemy wspólnie czerpać ze wzorców brytyjskich implementując dobre rozwiązania na grunt polski. Niwelowanie barier gospodarczych to również nasz wspólny priorytet.


asos_logo_kolor

To w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych możemy dla Państwa realizować projekt „Zdrowa Dojrzałość”. To projekt finansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.Celem Programu jest poprawa jakości i poziomu życia osób starszych oraz zagospodarowanie ich potencjału poprzez umożliwienie im aktywności społecznej. Obecnie osoby starsze, w porównaniu do innych grup wieku, w ograniczonym stopniu angażują się w takie formy działalności. Przyczyny tego często wynikają z braku oferty, która umożliwiałaby aktywne spędzanie wolnego czasu. Projekty, realizowane w ramach ASOS, powinny skutecznie wypełnić tę lukę.