W roku 2015 Fundacja zorganizowała projekt dla osób 60+, którzy chcieli aktywnie spędzić czas pt. Zdrowa Dojrzałość.

Wiemy jak ważne jest zdrowie i chcemy o nie zadbać razem z Tobą!

Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji w okresie od czerwca do grudnia 2015r. w ramach rządowego programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych realizowała program spotkań zdrowej kuchni i odżywiania:

  • Warsztaty kulinarne pod okiem mistrza kucharskiego gdzie wspólnie w profesjonalnie wyposażonej kuchni poznawaliśmy tajniki nowoczesnej i tradycyjnej kuchni polskiej. Podczas 5 spotkań przygotowano zdrowe posiłki. Dzielenie się własnymi doświadczeniami. Trenerzy uczyli jak zdrowo łączyć ze sobą produkty i jak ubogacać tradycyjne receptury;
  • Spotkania z ekspertami i dietetykami, dzięki którym uczestnicy dowiedzieli się jak skutecznie i samodzielnie zadbać o swoje zdrowie odżywiając się prawidłowo. Cykl 5 wykładowych spotkań był okazją do poznania właściwych nawyków żywieniowych wspomagających leczenie schorzeń i chorób;
  • Spotkania indywidualne z dietetykiem podczas których uczestnicy mieli możliwość ułożenia indywidualnego planu żywieniowego oraz zapoznania się z profilaktyką leczenia chorób i schorzeń. Doradztwo indywidualne to 5 godzin indywidualnych konsultacji z dietetykiem skierowanych do każdego uczestnika projektu;
  • Integrację i dobrą zabawę Nasze spotkania to nie tylko wiedza. To również możliwość wspólnej zabawy oraz integracji społecznej. To nam także się udało – zapraszamy do oglądnięcia zdjęć!

 

Zarys obszarów tematycznych warsztatów zrealizowanych w ramach projektu „Zdrowa dojrzałość”:

  1. Postaw na dobre tłuszcze – dieta bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe: pochodzenie tłuszczy, ograniczanie tłuszczy w diecie, nienasycone kwasy tłuszczowe w moje diecie.
  2. Fakty i mity o nawadnianiu – co pić, kiedy i dlaczego: wszystko o wodzie; kiedy pić przed, w trakcie czy po posiłku? Ile organizm potrzebuje wody, mleko fakty i mity, rozgrzewamy się w zimowe dni – zupy.
  3. Kupuję i gotuję bez konserwantów: czym zastąpić substancje dodatkowe w produktach. Ograniczenie soli, pełnowartościowa dieta, naturalne wyciągi z roślin. Złe nawyki żywieniowe, jadłospis wspomagający odporność.
  4. Z cukrem czy bez cukru: zdrowe i słodkie przekąski, przetwory z domowej spiżarni- jesienne smaki, coś na ząb – odrobina słodyczy, dietetyczne pączki z budyniem.
  5. Przygotowywanie potraw: jak zachować właściwości odżywcze w przygotowywanych potrawach: duszenie, smażenie, gotowanie na parze.

 

asos_logo_kolor

To w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych możemy dla Państwa realizować projekt "Zdrowa Dojrzałość". To projekt finansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.Celem Programu jest poprawa jakości i poziomu życia osób starszych oraz zagospodarowanie ich potencjału poprzez umożliwienie im aktywności społecznej. Obecnie osoby starsze, w porównaniu do innych grup wieku, w ograniczonym stopniu angażują się w takie formy działalności. Przyczyny tego często wynikają z braku oferty, która umożliwiałaby aktywne spędzanie wolnego czasu. Projekty, realizowane w ramach ASOS, powinny skutecznie wypełnić tę lukę.