TYTUŁ PROJEKTU: Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
Program: Erasmus+
Sektor: Edukacja osób dorosłych
Akcja 2. Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk
Numer projektu: 2021-1-PL01-KA220-ADU-000035239
Okres realizacji: 02.2022-01.2024
Międzynarodowe Konsorcjum składa się z:
Poland Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji – Kraków, Poland
EDU SMART TRANING CENTRE LIMITED – Kells, Ireland
Samerimpeks Impulsi DOO Skopje, Macedonia Północna
AESD z Rumunii
INFORMACJE WSTĘPNE:
Kolejny projekt przed nami! Cieszymy się bardzo. Projekt realizujemy w partnerstwie z EDU SMART z Irlandii oraz AESD z Rumunii. Zachęcamy do śledzenia informacji o projektu.
Nasz projekt zainspirowany jest dwiema obserwacjami. Po pierwsze, istnieje wyraźna potrzeba zwiększenia włączenia społecznego w sektorze edukacji dorosłych, w całej Europie; a po drugie, należy dalej wspierać rozwój zawodowy edukatorów, którzy są często na pierwszej linii i to od nich w dużej mierze zależy poprawa włączenie społecznego w edukacji dorosłych.
Z tego powodu projekt ma na celu poprawę włączenia społecznego w edukacji dorosłych poprzez zwiększenie kompetencji edukatorów w zakresie docierania do dorosłych, motywowania ich do rozpoczęcia i kontynuowania nauki oraz wsparcia doradczego, aby wprowadzić ich na ścieżkę uczenia się przez całe życie.
ZADANIE 1: Opis kompetencji edukatorów osób o mniejszych szansach
Zostanie on przygotowany w oparciu o model kwalifikacji rynkowych w Polskiej Ramie Kwalifikacji.
Eksperci skoncentrują się na efektach uczenia się w obszarze WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH.
W pierwszej kolejności przeprowadzone zostanie analiza danych zastanych (krajowych – PL, RO, IE i europejskich). Jej celem jest doprecyzowanie stanu wiedzy dot. znaczenia roli edukatora w poprawie włączenia społecznego w edukacji dorosłych. Analiza pozwoli także przygotować dyskusję na EPALE. Partnerzy zdecydowali się także na konsultacje założeń opisu kompetencji z ich klientami – osobami o mniejszych szansach.
ZADANIE 2: Materiały edukacyjne dla edukatorów osób dorosłych z mniejszymi szansami
Materiały stanowić będą istotne wsparcie w budowaniu kompetencji edukatorów i potencjału instytucji edukacyjnych w dotarciu i wsparciu osób o mniejszych szansach. Zostaną przygotowane zgodnie z najlepszymi standardami, uwzględniając specyfikę uczenia się dorosłych. Ich atutem jest ścisłe powiązanie z opisem kompetencji, stworzenie ankiety samooceny oraz modułów. Daje to edukatorom możliwość zdiagnozowania jaką wiedzę i umiejętności posiadają, usystematyzowania co już potrafią, a czego im jeszcze brakuje jeżeli chodzi o pracę z osobami o mniejszych szansach. Pozwoli to na wybór tylko tych modułów szkolenia, które są faktycznie potrzebne.
Udostępnienie materiałów po angielsku, na dedykowanej stronie internetowej ułatwi do nich dostęp wszystkim zainteresowanym. Pracę nad materiałami edukacyjnymi podzielono na:
Każdy MODUŁ będzie składał się z:
- 3 podcasty – materiał w formie wprowadzających wykładów do modułu (1 podcast jako intro to Result Description (including: needs analysis, target groups, elements of innovation, expected impact and transferability potential)
- 1 tematyczna prezentacja multimedialna
- 20 kart pracy/indywidualnych
- 4 studia przypadków
- 2 infografiki
- 2 scenariusze zajęć
Rezultat pracy intelektualnej obejmie całościowo: 1 podręcznik dla trenera 9 podcastów 3 prezentacje multimedialnych 60 kart pracy 12 studiów przypadku 6 infografik 6 scenariuszy zajęć.
Poszczególne tematy bloków będą wynikiem prac ekspertów i mogą ulec zmianie w stosunku do ramowej propozycji projektowej.
WYPRACOWANE PRODUKTY PROJEKTOWE
Produkty projektowe dostępne są na naszej platformie https://feriplatform.org.pl
Linki do poszczególnych wersji językowych poniżej:
Projekt jest współfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską. Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.