TYTUŁ PROJEKTU: READY TO START
Lider: Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji, Kraków
Partner: Samerimpeks Impulsi DOO Skopje, Macedonia Północna
Termin realizacji: 1.10.2023 – 30.09.2024
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „READY TO START” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.
OPIS PROJEKTU
W dzisiejszych czasach rynek pracy zmienia się bardzo szybko, a sytuacja geopolityczna ma wpływ na sytuację na rynkach. Ostatnie 2 lata pandemii, wojna w Ukrainie, kryzys gospodarczy wymagają od młodych osób nie tylko posiadania odpowiednich kwalifikacji, ale także umiejętności budowania kariery w dynamicznym otoczeniu. Raport „The Future of Jobs Report 2020” opracowany przez Światowe Forum Ekonomiczne wskazuje, że w ciągu najbliższych 5 lat kluczowe umiejętności dla przyszłych pracowników to: analiza i rozwiązywanie problemów, kreatywność, przywództwo i wprowadzanie zmian, umiejętności cyfrowe i miękkie. Potwierdza to Cedefop w raporcie Skills Forecast 2030. Adecco Poland (2021) wskazuje, że najważniejsze umiejętności młodych pracowników to: umiejętność pracy w zespole, kreatywność i innowacyjność, komunikacja i negocjacje, umiejętności technologiczne oraz umiejętność uczenia się przez całe życie.
Narzędzia dla doradców zawodowych pomogą młodzieży w zdobywaniu umiejętności, które są nie tylko pożądane przez pracodawców, ale również przydatne w codziennym życiu. Dzięki temu młodzi ludzie będą bardziej skłonni do uczestnictwa w szkoleniach i kształceniu zawodowym, co zwiększy atrakcyjność tych działań. Narzędzia te będą elastyczne, ponieważ doradcy zawodowi będą mogli je wykorzystać w różnych kontekstach i dla różnych grup docelowych. Dzięki temu będą one dostępne dla każdego, niezależnie od poziomu edukacji, wieku czy umiejętności. W rezultacie projekt ten przyczyni się do zwiększenia elastyczności i różnorodności oferty kształcenia i szkolenia zawodowego. Ponadto, te narzędzia będą elastyczne i dostępne dla różnych grup docelowych, co przyczyni się do zwiększenia elastyczności i różnorodności oferty VET, zgodnie priorytetami Programu Erasmus+.
MATERIAŁY GRAFICZNE
GŁÓWY CEL PROJEKTU
STWORZENIE NOWYCH NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH ORAZ EDUKACYJNYCH DLA DORADCÓW ZAWODOWYCH I NAUCZYCIELI PRACUJĄCYCH Z MŁODZIEŻĄ W ZAKRESIE KARIERY ZAWODOWEJ I BUDOWANIA ŚCIEŻKI KARIERY MŁODYCH LUDZI.