Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

Develop Your Creativity

Okres realizacji: 01.06.2021 – 31.05.2023

Głównym celem projektu „Rozbudź w sobie kreatywność” jest poprawa włączenia społecznego w edukacji dorosłych w zakresie kreatywności poprzez zwiększenie kompetencji edukatorów w zakresie dotarcia do dorosłych, zmotywowania ich do rozpoczęcia i kontynuowania nauki oraz wsparcia doradczego w celu wprowadzenia ich na ścieżkę uczenia się przez całe życie.

W projekcie biorą udział 4 organizacje z różnych części Europy: z Polski – Stowarzyszenie „Kreatywni dla biznesu” oraz Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji), z Bułgarii – Global Organization For Development /G.O.D./), z Irlandii – Edu Smart Traning Centre Limited.

Projekt buduje swoje działania w oparciu o pobudzanie kreatywności poprzez szeroko rozumianą kulturę i sztukę. Budowanie kreatywności w edukacji poza formalnej osób dorosłych wiąże się z szeregiem barier, aby im przeciwdziałać należy wyposażyć edukatorów w odpowiednie narzędzia i materiały do pracy. Jednym ze sposobów jest właśnie kultura, która może być przedstawiania w różnych formach i odsłonach: teatr, obraz, muzyka i inne. Umiejętności kulturowe i twórcze dają osobom dorosłym kompetencje takie jak kreatywność, pomysłowość, rozwiązywanie problemów, współdziałanie. Projekt wpisuje się w realizację priorytetu horyzontalnego – wsparcie kreatywności i świadomości kulturowej.

Projekt zainspirowany jest obserwacjami, dokumentami i badaniami europejskimi dotyczącymi edukacji dorosłych. Istnieje wyraźna potrzeba zwiększenia włączenia społecznego poprzez edukację w całej Europie, gdyż wspieranie dorosłych w nabywaniu umiejętności i kompetencji warunkuje samorealizację, zdrowie, szanse na zatrudnienie oraz włączenie społeczne pomaga wzmacniać odporność Europy w okresie szybkich i głębokich przemian.

PRODUKTY PROJEKTU:

  • FILMY EDUKACYJNE

MATERIAŁY DO POBRANIA:

  • OUTPUT 1:
  • PL – METODYKA NAUCZANIA OSÓB DOROSŁYCH ORAZ STANDARD PRACY EDUKATORA W DOBIE COVID [PDF]
  • ENG -METHODOLOGY FOR TEACHING ADULTS AND STANDARD OFEDUCATOR’S WORK DURING THE COVID [PDF]
  • BUL – МЕТОДИКА ЗА ПРЕПОДАВАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ И СТАНДАРТ НА РАБОТА НА ОБУЧИТЕЛЯ ПО ВРЕМЕ НА КОВИД [PDF]
  • OUTPUT 2:
  • PL – RODZAJE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH [PDF]
  • PL – ZACHOWANIE AGRESYWNE, MANIPULACYJNEI ULEGŁE – SCENARIUSZ IV [PDF]
  • PL – JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? – SCENARIUSZ III [PDF]
  • PL – BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I STAWIANIE JASNYCH GRANIC – SCENARIUSZ II [ PDF]
  • PL – ASERTYWNE ODMAWIANIE W PRAKTYCE, WYRAŻANIE TRUDNYCH EMOCJI I PRZYJMOWANIE KRYTYKI – SCENARIUSZ I [PDF]
  • ENG – AGGRESSIVE, MANIPULATIVE AND SUBMISSIVE BEHAVIOUR – SCENARIO IV [PDF]
  • ENG – HOW TO DEAL WITH STRESS? – SCENARIO III [PDF]
  • ENG – SELF-WORTH AS A COMPONENT OF SELF-ESTEEM AND SETTING BOUNDARIES – SCENARIO II [PDF]
  • ENG – ASSERTIVE REFUSALIN PRACTICE,EXPRESSING DIFFICULTEMOTIONS AND ACCEPTING CRITICISM – SCENARIO I [PDF]
  • BUL – АГРЕСИВНО, МАНИПУЛАТИВНО И ПОДЧИНЕНО ПОВЕДЕНИЕ – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
  • BUL -КАК ДА СЕ СПРАВИМ СЪС СТРЕСА ? – СЦЕНАРИЙ III [PDF]
  • BUL – Самооценката като компонент на самочувствието и поставяне на граници – СЦЕНАРИЙ II [PDF]
  • BUL – АСЕРТИВЕН ОТКАЗ В ПРАКТИКАТА, ИЗРАЗЯВАНЕ НА ТРУДНИ ЕМОЦИИ И ПРИЕМАНЕ НА КРИТИКАТА – I СЦЕНАРИЙ [PDF]
  • OUTPUT 3:
  • PL – TWORZENIEZDJĘĆ, RELACJI, POWARZENIE BLOGA ORAZ EDUKOWANIE DOROSŁYCH JAK BEZPIECZNIEI W PEŁNI WYKORZYSTAĆ ZDOBYTE INFORMACJE DO SWOICH POTRZEB – SCENARIUSZ III [PDF]
  • PL – FUNKCJONALNOŚCI WYBRANYCH STRON (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) ORAZ EDUKOWANIE DOROSŁYCH JAK BEZPIECZNIEI W PEŁNI WYKORZYSTAĆ JE DO SWOICH POTRZEB – SCENARIUSZ II [PDF]
  • PL – TWORZENIE KONT W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH, TWORZENIE GRUP I FANPAGE’Y SPOŁECZNOŚCIOWYCH – SCENARIUSZ IV [PDF]
  • PL – PROJEKTOWANIE W PROGRAMIE CANVA W PIGUŁCE – SCENARIUSZ I [PDF]
  • ENG – CREATING PHOTOS, REPORTS, BLOGGING AND EDUCATING ADULTS ON HOW TO SAFELY AND FULLY USETHEINFORMATION OBTAINED FOR THEIR NEEDS – SCENARIO III [PDF]
  • ENG – CREATING UP SOCIAL MEDIA ACCOUNTS, CREATING GROUPS AND SOCIALFAN PAGES – SCENARIO IV [PDF]
  • ENG – FUNCTIONALITIES OF SELECTED WEBSITES (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) AND EDUCATING ADULTS HOW SAFELY AND FULLY USETHESE WEBSITES FOR THEIR NEEDS – SCENARIO II [PDF]
  • ENG – DESIGNING IN CANVA IN A NUTSHELL – SCENARIO I [PDF]
  • BUL – СЪЗДАВАНЕ НА СНИМКИ, ДОКЛАДИ, БЛОГОВЕ И ОБУЧЕНИЕ НА ВЪЗРАСТНИ КАК БЕЗОПАСНО И ПЪЛНОЦЕННО ДА ИЗПОЛЗВАТ ПОЛУЧЕНАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА СВОИТЕ НУЖДИ – СЦЕНАРИЙ III [PDF]
  • BUL – СЪЗДАВАНЕ НА АКАУНТИ В СОЦИАЛНИ МЕДИИ, СЪЗДАВАНЕ НА ГРУПИ И СОЦИАЛНИ ФЕН СТРАНИЦИ – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
  • BUL – ПРОЕКТИРАНЕТО С CANVA НАКРАТКО – СЦЕНАРИЙ I [PDF]
  • BUL – ФУНКЦИОНАЛНОСТИ НА ИЗБРАНИ УЕБСАЙТОВЕ (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE, TWITTER) И ОБУЧЕНИЕ НА ВЪЗРАСТНИ КАК БЕЗОПАСНО И ПЪЛНОЦЕННО ДА ИЗПОЛЗВАТ ТЕЗИ УЕБСАЙТОВЕ ЗА СВОИТЕ НУЖДИ – СЦЕНАРИЙ II [PDF]
  • OUTPUT 4:
  • PL – MUZYKA JAKO FORMA RELAKSACJI I SPOSÓB RADZENIA SOBIEZE STRESEM DLA DOROSŁYCH – SCENARIUSZ IV [PDF]
  • PL – MUSIC BROADCAST CZYLI O ŚWIADOMOŚCIEMISYJNEJ GŁOSU ORAZ JAK WYKORZYSTYWAĆ AUDIOBOOKI W PRAKTYCE – SCENARIUSZ I [PDF]
  • PL – MUZYCZNA KREATYWNOŚĆ, CZYLI JAK KOMPONOWAĆ WŁASNE UTWORY I TWORZYĆ MELODIE – SCENARIUSZIII [PDF]
  • ENG – MUSICAL RELAXATION AS A METHOD OF COPING WITH STRESS FOR ADULTS – SCENARIO IV [PDF]
  • ENG – MUSIC BROADCAST THAT IS BROADCAST AWARENESS AND HOW TO USE AUDIOBOOKS IN PRACTICE – SCENARIO I [PDF]
  • BUL – МУЗИКАЛНАТА РЕЛАКСАЦИЯ КАТО МЕТОД ЗА СПРАВЯНЕ СЪС СТРЕСА ОТ ВЪЗРАСТНИ ХОРА – СЦЕНАРИЙ IV [PDF]
  • BUL – МУЗИКАЛНО ПРЕДАВАНЕ, КОЕТО ПРЕДСТАВЛЯВА ИЗЛЪЧВАНЕ НА ИНФОРМИРАНОСТ И ВИ ПОКАЗВА КАК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ АУДИОКНИГИ НА ПРАКТИКА – СЦЕНАРИЙ I [PDF]
  • OUTPUT 5:
  • PL – SYSTEM OPERACYJNY – MS WINDOWS – PODSTAWOWEINFORMACJE POTRZEBNE DO PRACY Z SYSTEMEM – SCENARIUSZII [PDF]
  • BUL – НЕТИКЕТ СЦЕНАРИЙ I  [PDF]
  • PL – NETYKIETA – SCENARIUSZ I [PDF]
  • ENG – SAFE AND CREATIVE SURFING ON THEINTERNET – SCENARIO III [PDF]
  • ENG – OPERATING SYSTEM – MS WINDOWS – BASIC INFORMATION NEEDED TO WORK WITH THE SYSTEM – SCENARIO II [PDF]
  • ENG – NETIQUETTE – SCENARIO I [PDF]
  • BUL – ОПЕРАЦИОННА СИСТЕМА – MS WINDOWS – ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ, НЕОБХОДИМА ЗА РАБОТА СЪС СИСТЕМАТА – СЦЕНАРИЙ I [PDF]
  • PL – BEZPIECZNEI KREATYWNE SURFOWANIE W INTERNECIE – SCENARIUSZIII [PDF]
  • OUTPUT 6:
  • BUL – РЪКОВОДСТВО ЗА ПРИЛАГАНЕ ЗА ПРЕПОДАВАТЕЛИ НА ВЪЗРАСТНИ С ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕПОРЪКИ – РЪКОВОДСТВО [PDF]
  • PL – PORADNIK WDROŻENIOWY DLA EDUKATORÓW OSÓB DOROSŁYCH WRAZ Z REKOMENDACJAMI EDUKACYJNYMI – PORADNIK [PDF]
  • ENG – IMPLEMENTATION GUIDE FOR EDUCATORS OF ADULTS WITH EDUCATIONAL RECOMMENDATIONS – GUIDE [PDF]

#aktualizacja 28.03.2023

ARTYKUŁ
Zapraszamy do lektury!
Nasz artykuł „Nowy dialog międzypokoleniowy po COVID-19″ można przeczytać: https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/nowy-dialog-miedzypokoleniowy-po-covid-19


#aktualizacja 27.03.2023

ARTYKUŁ
Zapraszamy do odwiedzenia strony EPALE, lider projektu Stowarzyszenie Krea opracowało ciekawy artykuł pt: „Jak rozwijać kreatywność seniorów” https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/jak-rozwijac-kreatywnosc-u-seniorow


Dane Rejestrowe Fundacji:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
NIP: 6793107433
REGON: 360613382
KRS: 0000540329

Dane Kontaktowe:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innnowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
e-mail: fundacja@feri.org.pl
tel.: 501 375 960
Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


LOGO FERI

© 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

  • O FUNDACJI
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTY
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANE
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
  • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
  • Resetuj Resetuj