Przejdź do treści
FERI
  • O FUNDACJIRozwiń
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTYRozwiń
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANERozwiń
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
FERI

KOMPETENCJE
W SEKTORZE WODOROWYM

TYTUŁ PROJEKTU: KOMPETENCJE W SEKTORZE WODOROWYM (Professionals and their skills in hydrogen sector)

Czas realizacji: 1.11.2023-31.10.2025 
Nr projektu: 2023-1-PL01-KA220-VET-000159821

Międzynarodowe Konsorcjum składa się z: 
Stowarzyszenie Zachodniopomorski Klaster Chemiczny „Zielona Chemia” – Szczecin, Poland Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji – Kraków, Poland
ECRN ­ European Chemical Regions Network – Brussels, Belgium
EDU SMART TRANING CENTRE LIMITED – Kells, Ireland

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach projektu „Professionals and their skills in hydrogen sector” udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów.

GŁÓWNY CEL PROJEKTU:

wypracowanie narzędzi (mapa zawodów, ramy kompetencji, program szkoleniowy) wspierających rozwój kompetencji kadr MMŚP sektora wodorowego.

Zrealizowane zostanie to poprzez:
Zmapowanie zawodów sektora wodorowego (mapa zawodów).
Zidentyfikowanie i opisanie kompetencji w wybranych nowych zawodach (ramy kompetencji).
Opracowanie i przetestowanie programu szkoleniowego dla wybranych kompetencji.

Realizacja ww. działań pozwoli na osiągnięcie celu głównego projektu, ale także w dłuższej perspektywie na zwiększenie wiedzy i umiejętności kadry MMŚP sektora wodorowego w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego, a także pobudzenie do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem między krajami europejskimi w obszarze sektora wodorowego.

Projekt realizuje priorytet dotyczący środowiska i walki ze zmianą klimatu, jako element budowania wiedzy, umiejętności i postaw w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju w UE. Budowanie potencjału kadr MMŚP wspomagają także dbałość o wysokiej jakości łańcuch wartości gospodarki wodorowej. A także odpowiadają potrzebom rynku pracy przede wszystkim w sektorze energetyki, transportu i przemysłu, na które rozwój technologii wodorowych będzie miał największy wpływ.

Projekt oraz powstałe rezultaty ukierunkowane są na rozwój kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju w MMŚP (w kontekście branży wodorowej). Wypracowany w projekcie program szkoleniowy realnie wpłynie na podniesienie wiedzy i umiejętności kadr MMŚP w sektorze wodorowym. Wpłynie także na zarządzanie zmianami w MMŚP w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym np. odnośnie oszczędzania zasobów, ograniczenia zużycia i marnowania energii, kompensowania emisji gazów cieplarnianych, itp. Wartością dodaną będzie również wpływ projektu na wszystkich interesariuszy, nie tylko kadrę MMŚP, ale także szerokie otoczenie biznesu, NGO, samorządy itd.

REZULTATY

ILOŚCIOWE m.in.:

  • jedna mapa zawodów wodorowych
  • pięć ram kompetencji dla nowych zawodów zdefiniowanych w mapie
  • jeden program szkoleniowych dla wybranych kompetencji (w formie e-learningu)
  • Wszystkie rezultaty będą udostępnione na e-platformie przygotowanej przez partnerów i będą przygotowane w formie cyfrowej (dostępnej).

JAKOŚCIOWE m.in.:

  • Nawiązanie merytorycznej współpracy z organizacjami partnerskimi spoza projektu/UE poprzez Regiony Europejskie – ECRN w zakresie rozwoju kompetencji w sektorze wodorowym.
  • Zwiększenie wiedzy partnerów oraz ekspertów i otoczenia w obszarach merytorycznych – innowacyjność projektu gwarantuje uczestnikom przedsięwzięcia wzrost wiedzy w obszarze sektora wodorowego.
  • Zwiększenie świadomości wykorzystania rozwiązań cyfrowych w procesie szkolenia zawodowego dla przemysłu wodorowego.
  • Zwiększenie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie realizacji i zarządzania projektem przez wnioskodawcę wg standardów Erasmus+, tak aby w przyszłości partnerzy mogli realizować kolejne projekty i służyć innym organizacjom jako kompetentni partnerzy poszerzający ekosystem programu Erasmus+.

Zapraszamy do śledzenia naszej współpracy i jej efektów!

Produkty projektowe dostępne są na naszej platformie https://feriplatform.org.pl
Linki do poszczególnych wersji językowych poniżej:

WYDARZENIA W PROJEKCIE

A hand holding a smartphone displaying the YouTube app against a red background.
Wodorowe wyzwnia – film
23 marca 2025

Zapraszamy do oglądnięcia naszego wodorowego filmu promującego: https://youtu.be/KyerSyd2sjE?si=-1oQin1Z4EeIHh9y

Czytaj więcej…
Dynamic microphone on stand with blurred stage lights in background.
Nowy artykuł: Wywiad z Dr. Jamesem Cartonem z Dublin City University
21 marca 2025

Wywiad z Dr. Jamesem Cartonem z Dublin City University W ramach projektu „Professionals and their…

Czytaj więcej…
A professional woman engaged in a virtual meeting setup at her home desk, using a computer and camera.
Spotkanie partnerów Hydrogen
12 marca 2025

Spotkanie partnerów projektu Hydrogen – podsumowanie działań i plany na przyszłość Dziś, 12 marca 2025…

Czytaj więcej…
Wodorowo na EPALE
21 lutego 2025

Zapraszamy na Platformę EPALE – dwa artykuły autorstwa Julii Marcinkowskiej reprezentującej naszego partnera EDUSMART z…

Czytaj więcej…
Overhead view of a diverse team in a business meeting using laptops and tablets.
Wodorowe prace
19 lutego 2025

FERI i EDUSMART kontynuują prace nad materiałami wodorowymi – współpraca ekspertów na rzecz zielonej przyszłości…

Czytaj więcej…
A chemist writing a molecular structure on a whiteboard with a marker, close-up view.
Artykuł – wodorowa rewolucja w logistyce
11 lutego 2025

 Wodorowa rewolucja w logistyce – wyzwania i możliwości  Czy wodór może zrewolucjonizować sektor logistyczny? Dzięki swoim…

Czytaj więcej…
Medical professional consulting a patient online via laptop for telehealth services.
Spotkanie międzynarodowe partnerów
6 lutego 2025

Notatka ze spotkania projektowego – 6 lutego 2025 Dnia 6 lutego 2025 odbyło się spotkanie…

Czytaj więcej…
Close-up of a person engaged in a video call on a laptop indoors, showcasing modern technology.
Sesja robocza EDUSMART i FERI
30 stycznia 2025

Notatka ze spotkania roboczego – 30 stycznia 2025 Dnia 30 stycznia 2025 odbyło się spotkanie…

Czytaj więcej…
1 2 3 4 5 Next »

Dane Rejestrowe Fundacji:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
NIP: 6793107433
REGON: 360613382
KRS: 0000540329

Dane Kontaktowe:
Fundacja Edukacji Rozwoju i Innnowacji
ul. Zakopiańska 156
30-435 Kraków
e-mail: fundacja@feri.org.pl
tel.: 501 375 960
Konto bankowe: 84 1240 4432 1111 0011 4482 5375


LOGO FERI

© 2025 FERI - Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji Motyw WordPress, autor: Kadence WP

  • O FUNDACJI
    • ZESPÓŁ
    • FUNDATOR
    • MISJA FUNDACJI
    • NASZE CELE
  • WYDARZENIA
  • ARTYKUŁY
  • AKTUALNE PROJEKTY
    • Edukacja w drodze
    • Budowanie więzi społecznych
    • Stop Fast Fashion
    • Kompetencje w sektorze wodorowym
    • Zielona siła – Green Power
    • READY TO START
  • PROJEKTY ZREALIZOWANE
    • Zielony rozwój FERI
    • EDUKATOR filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych
    • NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA
    • Art of Life
    • WeRskills
    • Develop Your Creativity
    • Transversal skills in time of COVID
    • e-Mentor Seniorów – cyfrowe wsparcie osób starszych
    • Projekt „Zielona firma”
    • Przyszłość wyższego szkolnictwa zawodowego
    • Ekonomia społeczna w innowacyjnych programach kształcenia
    • Zdrowa dojrzałość II edycja
    • Zdrowa dojrzałość I edycja
    • Droga ucznia do sukcesu
    • Projekt „Grow it up”
    • DIALOG
    • EDUGAMEBOX
    • Raport – „Energetyka zrównoważona – WODÓR”
  • PARTNERZY
  • FERI Platform
  • KONTAKT
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie hiperłączyPodkreślenie hiperłączy
  • Wyraźna czcionkaWyraźna czcionka
  • Resetuj Resetuj